• OMX Baltic−0,5%292,17
  • OMX Riga−0,07%889,64
  • OMX Tallinn−0,37%1 858,23
  • OMX Vilnius−0,1%1 140,87
  • S&P 5000,49%5 599,3
  • DOW 30−0,2%41 350,93
  • Nasdaq 1,22%17 648,45
  • FTSE 1000,53%8 540,97
  • Nikkei 2250,11%36 860,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%94,83
  • OMX Baltic−0,5%292,17
  • OMX Riga−0,07%889,64
  • OMX Tallinn−0,37%1 858,23
  • OMX Vilnius−0,1%1 140,87
  • S&P 5000,49%5 599,3
  • DOW 30−0,2%41 350,93
  • Nasdaq 1,22%17 648,45
  • FTSE 1000,53%8 540,97
  • Nikkei 2250,11%36 860,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%94,83
  • 03.10.08, 16:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

FOTOD: Mercedes võib hakata vesinikautot tootma

Automedia spioonid pildistasid Mercedese vesiniku jõul liikuvat B klassi autot, mis võib tootmisse jõuda juba 2012. aastal. Mercedese insenerid on lihvinud ka teisi sõidukeid.
Kõlab peaaegu liiga hästi, et olla tõsi, kuid vesinikkütuseelementi kasutavad autod eraldavad ainult vett ja vesinik ei ole erinevalt naftast piiratud varudega fossiilne kütus. Tegu on planeedi levinuima elemendiga. Siiski ei kiirusta autotöösturid seda kasutama, on teateid mitmetest läbimurretest, kuid siiani on ehitatud vaid paar prototüüpi ja piiratud seeriat.
Matthias Brock Daimlerist ütles Stuttgardis, et ta usub vesinikautodesse. Mercedesel on 100 vesinik testautot, mis on maailma suurim vesinikautode koosseis. Hetkel töötatakse B klassi kütuseelemendiga versiooni kallal. Autot võidakse 2010. aastal piiratud koguses toota. "Meie hinnangul on auto 2012. või 2015. aastaks tootmisküps," lisas Brock. Automedial õnnestus pildistada vesinikautosid ka USA kõrbes.
Teised tootjad nagu Volkswagen on kütuseelementide suhtes ettevaatlikumad, kuigi üldine arvamus on, et tegu on ainukese saatevaba lahendusega.
Automediale jäi ette ka uus CLK, mis on pisut suurem ja elegantsem kui praegune mudel. Auto ehitatakse uue C-klassi põhjale, kirjutas Automedia. CLK-l 500 on V8 mootor. Auto jõuab müügisalongidesse 2009. aasta suvel.
Kuigi Mercedese uus E klass peaks välja tulema alles aasta pärast, on Automedia spioonid juba välja nuhkinud uusi detaile ja seekord tabati auto sedaanversioon Saksamaalt. Mercedes hülgab SBC pidurid, autol saavad olema tavalised pidurid. Modelleeritum iluvõre, geomeetrilisemad esimesed õhu sissevõtu avad ja kiilukujuline profiil annavad W212le sportlikuma ilme. Esilaternate, C-piilari, tagatulede disain sarnaneb viimasele Lexusele. See on irooniline, sest Lexus LS on tuntud Mercedese kopeerija, kuid Stuttgartil on piisavalt aega välimust lihvida. W212 puhul on põhiteema juhi abistamine. Auto annab teada, kui rida otsa saab, olemas on silma liikumise jälgimise monitor, liiklusmärkide tuvastussüsteem, teeolude sensorid, stabiilsuskontroll, mis jälgib külgtuult ja rehvide kulumist. Mootorivalik on tavaline V6 ja V8, pluss 500hobujõuline 6,3 liitrine V8.
Spioonikaamera ette jäi veel ka E63 AMG.
Automedia tegi aasta tagasi pilte Mercedes SLCi kõrbetestidest, mille korraldasid AMG insenerid. Siis oli auto veel kaetud Viperi keredetailidega, kuid nüüdne sõiduk on pigem varajane prototüüp. Mercedes Gullwingile on viidatud sageli kui SLCle, kuid Automedia targad arvavad, et auto saab muu nime AMG bärndi all. Kuigi detailid ei ole veel selged, on roolitaga näha hõbedast käiguvahetus pedaali. Ei ole veel teada, kas auto saab 6,7 või 8 käiku. Spioonid märkasid lisaks päevatuledele ka LED valgusteid. Gullwingi oodatakse 2010. aasta Genfi autonäituseks. Tõenäoliselt toodetakse neid vaid 12 000 ja auto hind on mitu miljonit krooni. V8 või V10 annab autole umbes 550-650 hobujõudu.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele