• OMX Baltic−0,78%296,76
  • OMX Riga0,18%882,19
  • OMX Tallinn−0,48%1 893,1
  • OMX Vilnius−0,81%1 149,7
  • S&P 500−1,76%5 849,72
  • DOW 30−1,48%43 191,24
  • Nasdaq −2,64%18 350,19
  • FTSE 1000,7%8 871,31
  • Nikkei 225−1,2%37 331,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,44
  • OMX Baltic−0,78%296,76
  • OMX Riga0,18%882,19
  • OMX Tallinn−0,48%1 893,1
  • OMX Vilnius−0,81%1 149,7
  • S&P 500−1,76%5 849,72
  • DOW 30−1,48%43 191,24
  • Nasdaq −2,64%18 350,19
  • FTSE 1000,7%8 871,31
  • Nikkei 225−1,2%37 331,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%93,44
  • 14.10.08, 22:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taksojuhid: linnas on liiga palju taksosid

Eesti Taksojuhtide liidu esindaja Lembit Poolaki sõnul on Tallinnas praegu liiga palju taksosid, kuna konkurents on tihe, siis kõigile tööd ei jagu.
„Kuna linn on väike, siis tuleks kõigepealt reguleerida taksode arvu. Praegu on selgelt näha, et Tallinnas on liiga palju taksosid, konkurents on tihe, kuna kõikidele tööd lihtsalt ei jätku,“ sõnas Poolak, lisades, et teenida tahavad ju kõik, kuid kahjuks ei ole magusate seisukohtadega Tallinna vanalinn kummist, et kõik soovijad endale seal koha leiaks. Poolak rääkis, et on korduvalt teinud linnale ettepanekud taastada kaotatud taksopeatused, mille peale linn on vaid nina krimpsutanud, põhjendades taksopeatuste kaotamise vajadust sellega, et sinna kippus kogunema üks kontingent.
Samuti tehti tema sõnul linnale ettepanek piirata taksode arvu, kuid linna meelest oleks see tegevuse piiramine. „Täiesti normaalne oleks, kui linnas tegutseks praeguse 2500 takso asemel 1500 taksot. Seda, palju meil praegu taksojuhtidena inimesi tegutseb, ei tea keegi. Taksol oleks üks sõidukaart ning igal taksojuhil, kes selle taksoga teenindab, oma teenindaja kaart,“ pakkus Poolak välja ühe lahenduse. Mees lisas, et ühe taksoga võivad sõita mitu juhti erinevatel aegadel, et mitte ülekaalukalt ületada nõudlust ja kasvatada konkurentsi.
Oma ettepanekud esitas Poolak koos teiste ametitega ka riigikogu õiguskomisjonile.
Liidu esindaja sõnul on praegune ühistranspordi eeskiri segane ja tihtipeale ei ole ka politseile täpselt teada, millised on taksojuhtide õigused ja kohustused. „Tihtipeale ei pruugi taksojuht oma õigusi teadagi. Kuna antud regulatsioonis ei ole eraldi välja toodud konkreetseid nõudmisi ja õigusi,“ rääkis Poolak.
Riigikogu õiguskomisjonile tehti ka muuhulgas ettepanek, et taksoloa väljastamisel tuleks vaadata, kas luba taotlevat inimest on eelnevalt kriminaalkorras karistatud. „Hetkel ei ole ametnikel kriminaalkorras karistatutele juurdepääsu,“ selgitas Poolak. Samuti märkis mees, et hädavajalik oleks luua kõikidest taksojuhtidest koosnev register, et taksojuhtide üle oleks kontroll. Kuid mitte sellisel kujul, kus 30 kesklinna taksot linnukese kirjasaamiseks kolm korda kontrollitakse. Pistelist kontrolli tuleks teostada kõikide taksojuhtide seas.
Poolaku sõnul tegutseb Tallinnas hetkel ligikaudu 15 ebaseadusliku taksot, juhte aga 60-70 vahel. „Kui võtta arvesse, kui palju on linnas taksosid, siis protsentuaalselt on see väike arv. Kuid siiski olemas.“

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele