Kõige varem kevadel selgub, kas uuest
aastast Soomes kehtima hakkav alkoholiaktsiisi tõus toob Eestisse rohkem
vodkaturiste, ütles alkoholipoe WineStore juht Tõnu Kraus.
Tallinnas Norde Centrumis tegutseva poe juhi sõnul tulevad alkoholi müüginumbrid peamiselt läbi turismi, kuid turist hakkab rohkem liikuma soojade ilmade lähenedes. "Turist hakkab liikuma märtsist ja aprillist ja siis võiks olla näha, kas tuleb rohkem või mitte," kommenteeris Kraus vodkaturismi võimalikku tõusu.
Enda sõnul ei looda ta eriti vodkaturistide hulga suurenemist. "Väga ei usu küll. Peaks ära ootama selle tõusu," ei tahtnud Kraus enne aktsiisitõusu käivitumist olukorda ennustama hakata.
Praegu on turistide arv vähenenud ja ka kogused, mida soomlased ostavad on väiksemad, nentis WineStore'i juhataja. "1. juulist on nagu noaga lõigatud! 30-40% müük langes ja ta ei ole nüüd siia maani paranenud," rääkis Kraus.
Eelmisel aastal müüdi tema sõnul edukalt septembrini, selle aasta kogused jäävad mullustele alla. "Ei ole isegi samal tasemel," nentis poe juhataja.
Ka on Krausi sõnul vähenenud soomlaste huvi õlle vastu ning rohkem otsitakse odavamat marki. Selle põhjuseks võib pidada õlle hinnatõusu, kuid ilmselt on müügi vähenemine koosmõjus aktsiisitõusust Eestis ja majanduse jahtumisest.
Seotud lood
Rimi Eesti Foodsi hinnangul võib uuest
aastast Soomes kerkiv alkoholiaktsiisi tõus tuua Eestisse rohkem turiste.
Kümneprotsendine alkoholiaktsiis tõus
Soomes alates tuleva aasta esimesest päevast Eesti vodkaturismi suure hooga
käima ei lükka, ütles ASi Liviko juht Janek Kalvi.
Soome tõstab uuest aastast alkoholimaksu,
mis on hea sõnum Eesti alkoholitootjatele ja -müüjatele.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.