Eesti kaupmehed ennustavad selle aasta
jõulumüüki varasematest tagasihoidlikumaks ja on alustanud senisest
agressiivsemate allahindluskampaaniatega.
"Kahtlemata on jõulumüügid kõikidele kaupmeestele ka sellel aastal müügi kõrgperiood," lausus Tallinna Kaubamaja juhatuse esimees Raul Puusepp. "Pakkumised ja turunduskampaaniad on kõigil turuosalistel sel aastal agressiivsemad ja häid kingitusi saab kingikotti soetada tõepoolest veidi odavamalt kui mullu."
Millisteks kujunevad konkreetsed jõulumüügid konkreetsetel kaupmeestel või turul tervikuna, näitab aga aeg, lisas Puusepp, kes börsifirma juhina ei soovinud täpseid ennustusi anda.
"Igal aastal on detsember juuni kõrval aasta parimaid müügikuid. Kuid tänavune aastalõpu müügikasv pole kindlasti nii suur kui varasematel aastatel," teatas Liviko müügidirektor Ragnar Kits. Ta lisas, et üheks põhjuseks on ka selle aasta alguses tõusnud aktsiis, mis pani inimesi eelmise aasta lõpus kanget alkoholi varuma.
Rimil on plaanis laiaulatuslik jõulukampaania. "Usume, et hoolimata majanduslangusest pühad pidamata ei jää," teatas Rimi turundusjuht Evelin Mägioja. "Võib eeldada, et sel aastal tähistatakse pühasid vähem kodust väljaspool, küll aga ei ole suurt põhjust arvata, et kodune jõululaud varasemast oluliselt kesisemaks jääks." Rimi teatel jäävad poodides põhitoodete hinnad samale tasemele või isegi madalamale kui eelmisel aastal.
Optimistlikum on Leedu Maxima kett. "Vaatamata üldisele tarbimise vähenemisele, arvame, et meie jõulumüük kasvab," lausus Maxima Eesti avalike suhete juht Erkki Erilaid. "Loodame, et kõikidel õnnestub oma pühadeostud siiski ära teha ja meie detsembrikäive tuleb rekordiline."
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele