Kõikvõimalike elektrooniliste vidinate
müüginumbrid langevad majanduslanguse ajal hoogsalt. Erinevalt näiteks
pesupulbri, hambapasta või sigarettide ostmisest saab nende soetamise ka
tulevikku lükata. Sama on lugu näiteks autodega, mille ostu on lihtne paar
aastat edasi lükata. Seetõttu on autotööstus majanduslanguse ajal pea alati
raskustes.
Üks ettevõte, mis loogika kohaselt samuti kõvasti kannatama peaks, on Apple. Nende kultuslikud tooted on oluliselt kallimad teistest sarnastest, mis lubab Apple’il neid korralike kasumimarginaalidega maha müüa. Ometi on Apple majanduslangusele siiani üllatavalt hästi vastu pannud ning inimeste huvi nende toodete vastu on vähenenud tagasihoidlikumalt kui võinuks arvata, kirjutas PCWorld.
Nüüd on aga siiski märke, et ka Apple pole raskuste suhtes immuunne ning plaanib oma strateegiat mõnevõrra kohendada. Wall Street Journali andmetel on Mac’ide müük langenud aastataguse ajaga võrreldes ühe protsendi võrra. PC-arvutite müük on aga kasvanud kaks protsenti. Samas tuleb langus peamiselt Maci lauaarvutite arvelt, mille müüginumbrid on kukkunud tervelt 35 protsenti. Sülearvutite müük on Apple’il kasvanud kiiremini kui konkureerivatel PC-de tootjatel.
Paljude ekspertide arvates on lauaarvutid nagunii peagi väljasurnud nähtus, mistõttu ei peaks Apple selle trendi pärast ehk liigselt muretsema. Samas liigub kuuldusi, et Apple on asunud hinnapoliitikat korrigeerima, et inimesed vähenevate sissetulekute valguses Apple’ile selga ei keeraks. See tähendaks konkureerimist ka 500 dollarit maksvate arvutite kategoorias.
Arvatakse, et jaanuaris toimuval MacWorldil plaanib Apple välja tulla kahe uue odava ja peamiselt netis surfamiseks mõeldud sülearvutiga.
Seotud lood
Ajakiri BusinessWeeki koostatud maailma
50 innovatiivseima ettevõtte edetabelit juhib iPodi, iPhone ning
Mac-arvutite tootja Apple.
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?