Samal ajal kui autotootjad vaaguvad üle
terve maa hinge, teatas Porsche tegevjuht Wendelin Wiedeking, et ettevõte täidab
oma käibeplaani edukalt.
Porsche teatas oma maksueelsest kasumist fiskaalaastal 8,57 miljardit eurot (134 miljardit krooni) ehk 46 senti aktsia kohta. Sellega on Porsche aasta kõige suurim autotööstuse võitja. Samal ajal teenis Porsche hunniku raha Volkswageni aktsiate kauplemisega, kuivõrd autode müügiga, kirjutas Financial Times. Porsche teenib ka hulga raha müües tehnoloogilisi lahendusi teistele autotootjatele.
Autotööstuses on sellel aastal nii palju luusereid, et on raske identifitseerida "võitjaid". Mõned autotootjad peavad siiski roostele paremini vastu kui teised. Mõned on küsinud, et kuidas näiteks Toyota Motor suudab suuri kasumeid teenida, aga General Motors suudab järjepidevalt samas suurusjärgus raha põletada?
Nissiautodest teenis ka Suurbritannia Lotus fiskaalaastal 2 miljonit eurot kasumit (31,3 miljonit krooni), mis tingitud suuresti küll nende Lotus Engineering konsultatsiooniärist.
Audi suudab aga raha teha veel traditsioonilisel viisil - müües autosid. Novembris teatas ettevõte 0,4%-lisest müügi kasvust, mis teiste autotootjate mitmekohaliste protsentuaalsete kukkumisnumbrite kõrval on lausa ebanormaalne. Audi tugevuseks on mudelivalik - ellu on suutnud jääda see, kes on laia haardega.
Samal ajal anuvad USA autotootjad riigilt raha ja seda nad ka said. General Motors ning Chrysler said kahe peale kokku 17,4 miljardit dollarit (195 miljardit krooni), mis tuleb kolme aasta pärast tagasi maksta. Fordiga on lood veidi paremad, ettevõtte sõnul vajataks valitsuse raha vaid "seljataguse kaitseks", sest autotootjal on 2009. aastaks piisavalt reserve.