• OMX Baltic−0,05%298,45
  • OMX Riga0,71%864,41
  • OMX Tallinn0,12%1 951,81
  • OMX Vilnius−0,37%1 149,67
  • S&P 500−0,17%5 396,63
  • DOW 30−0,38%40 368,96
  • Nasdaq −0,05%16 823,17
  • FTSE 1001,41%8 249,12
  • Nikkei 225−0,3%34 164,08
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,53
  • OMX Baltic−0,05%298,45
  • OMX Riga0,71%864,41
  • OMX Tallinn0,12%1 951,81
  • OMX Vilnius−0,37%1 149,67
  • S&P 500−0,17%5 396,63
  • DOW 30−0,38%40 368,96
  • Nasdaq −0,05%16 823,17
  • FTSE 1001,41%8 249,12
  • Nikkei 225−0,3%34 164,08
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,53
  • 05.01.09, 13:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veskimägi: maksud magusamaks uuele kapitalile

Tulusid ümber jaotav poliitika ei too Eestile uut heaolu kasvu, selleks võib olla hoopis maksude magusamaks tegemine uuele kapitalile, leiab riigikogu liige ja endine rahandusminister Taavi Veskimägi.
Aripaev.ee palus Veskimäelt kommentaari USA uue presidendi Barack Obama maksukärpepaketile Eesti analoogi otsides. Veskimägi ütles järgmist.
"Obama teeb sammu õiges suunas kavandades maksukärpeid valitsuse sekkumise ja valitsussektori nõudluse stimuleerimise asemel. Valitsuste interventsioonid finants- ja majandussüsteemi on kasvanud üle mõistuse, need on kõik sisuliselt kohustused tulevastele põlvedele. Põhjus on eelkõige valitsuste poliitiline suutmatus kannatada välja tugevat negatiivset korrektsiooni ulatuses, mida turud nõuavad.
Valitsusekeskne finants- ja majanduspoliitika viis paratamatult protektsionismi, ebaefektiivsuse ja maksukoormuse tõusuni. Seda enam on tegemist mehise sammuga, mis usub üksikisiku tegevuse ratsionaalsusesse, et USA peab hakkama ca 4-5 triljoni dollari ulatuses finantskriisi leevendamiseks võetud kohustusi (re-)finantseerima.
Eestis on maksudega asjad palju paremad kui ühendriikides. Selle sammu taustal tahaks aga toonitada kahte asja. Esiteks, tulusid ümberjaotav poliitika ei ole Eesti jaoks lahendus saavutamaks uut heaolu kasvu. Tuleb hoida põhimõtet, et inimesed saaks ise langetada oma elu puudutavaid valikuid. On üks maksupoliitiline idee, mis lähtub sellest arusaamast ja mille pakkusin välja ning see sai ka koalitsioonileppesse kirja - seada sisse investeerimiskontode süsteem. See tuleks ära teha, see oleks juba keskpikas vaates mitte kulu- vaid tulueelnõu ka riigieelarve jaoks. See võiks olla üks tegur, kuidas tuua tänases keerulises õhustikus majandusse juurde värsket kapitali. Kapitalita pole arengut!
Teiseks, mina usun, et meid toovad sellest kriisist välja mitte-konventsionaalsed lahendused Eesti senise 17 taasiseseisvumise poliitikaga võrreldes. Ja üks valdkond, kus see lähenemine võiks olla edukas, on finantspoliitika. See võib tähendada muuhulgas loobumist senisest maksupoliitilisest lähenemisest, mis on põhinenud ilma eranditeta laial maksubaasil koos madalate määradega. Peame leidma kompromisse maksusüsteemi stabiilsuse ja magusamaks tegemise vahel uuele kapitalile."

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele