Laenu väljastamisele eelnev finantsiline riskianalüüs eeldab häirete ennetamist. Paraku on majanduses toimunud muudatused kandunud negatiivselt tööturule, tuues endaga kaasa suuri muutusi tööhõive struktuuris.
Sampo Pangal on 16 000 kodulaenajat. Panga klientidest on praegu sügavamaid maksehäireid 198 pere-kodulaenajal, kellega pank tegeleb pidevalt ja süsteemselt.
Pangal pole mingit soovi minna konflikti oma klientidega. Kui perel on ees raskemad ajad, siis on äärmiselt oluline koostöös panga nõustajaga arutada tekkinud olukorda.
Oma tuleviku sissetulekutele tuleb emotsioonideta otsa vaadata ning koostada järgnevaks perioodiks adekvaatne ning tulemuslik eelarve. Seda aitavad teha panga nõustajad.
Väga oluline on hinnata tervikuna ka tarbimislaenude ning liisingu kuumaksete koormust ning need panga abiga restruktureerida. See vähendab oluliselt kliendi maksekoormust.
Lisaks restruktureerimisele pakub pank ka klientidele laenu põhiosas maksepuhkust, mis aitab klienti ajutise tööpuuduse ajal. Põhiosa maksepuhkuse praktika on "liikuda edasi" kuue kuu sammuga. Äärmise vahendina rakendab pank samuti intressipuhkust ja seda tavaliselt maksimaalselt kuue kuu sammuga.
Ka parima tahtmise korral ei saa pank aidata inimest, kes seda ise ei taha, seepärast on eriti oluline rõhutada koostöö vajadust.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.