• OMX Baltic0,76%292,35
  • OMX Riga−0,2%866,36
  • OMX Tallinn0,42%1 837,91
  • OMX Vilnius0,54%1 142,19
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 1000,03%8 573,34
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,24
  • OMX Baltic0,76%292,35
  • OMX Riga−0,2%866,36
  • OMX Tallinn0,42%1 837,91
  • OMX Vilnius0,54%1 142,19
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 1000,03%8 573,34
  • Nikkei 2250,09%38 831,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,24
  • 08.02.09, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kui sa pole esimene, ole parem

Osalen teist aastat noorte ettevõtluskonkursi Ajujaht žüriis. Sel korral esitati konkursile 259 äriideed, eelmisest korrast oluliselt rohkem.
Ühelt poolt on see pisikese Eesti jaoks päris hea tulemus. Teisalt, finalistidele pakutakse koolitusi, isiklikke mentoreid, kontakte ettevõtjatega... Ja võitjad jagavad omavahel miljon krooni, mida äri edendamiseks kasutada.
Tunnen mitut noort inimest, kellel on soov oma äriga alustada. Paraku pole ma neid Ajujahil näinud. Milles on probleem? Asi on tihti selles, et inimesed ei usu, et nende idee on innovatiivne.
Kuid edukas äriidee ei pea olema "esimene maailmas". Esimene mobiilsidevõrk loodi Jaapanis. Aasta oli 1978 ja Soome firma Nokia lõpetas toona küll kummikute tootmise, aga mobiiltelefonidest oli nende äri veel kaugel. Nokia edu põhjuseks pole see, et nad tulid turule esimestena, vaid hoopis see, et nad teadsid, mida turg vajab. Esimese "smartfoni" (mobiiltelefon internetiga) lõigi juba Nokia.
Google polnud esimene otsingusüsteem internetis, Ford esimene autotootja, Skype esimene VOIP-kõnede teenusepakkuja, Microsoft ei loonud esimest operatsioonisüsteemi. Nende innovatsioon seisnes kontseptsioonide täiendamises.
Innovatsiooni jaoks on ruumi ka "tavalistel" äridel. Starbucks on kohvik, aga nad kasutavad innovatsiooni igas äriprotsessis - alates asukoha valikust kuni kohvi valmistamiseni. Tulemuseks on firma, mis maksab 100 miljardit Eesti krooni.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.02.25, 16:49
Tipptegijad: bürokraatiale tuleb läheneda radikaalselt
Eesti heaolu kasvu takistab vohav bürokraatia, napp ambitsioon ning ohjeldamatult paisunud riigi kulutused – nii arvavad 5. märtsil toimuval majanduskonverentsil “Tuulelohe lend 2025” esinevad tippjuhid ja ettevõtjad.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele