USA valitsus võib sundida autotootjad
General Motorsi (GM) ja Chrysleri pankrotti, et kindlustada 17,8 miljardi
dollarilise föderaallaenu tagasimaksmine, kirjutas Bloomberg.
Praegu seisab valitsus ettevõtete läbikukkumise korral rahasaajate järjekorras raha jaotamise aknakesest üsna kaugel ning käsi pikal on eesrivi vallutanud suurpangad nagu Citigroup, JPMorgan Chase ja Goldman Sachs.
Et olukorda enda kasuks pöörata, on USA valitsus palganud advokaadibüroo Cadwalader, Wikersham Taft.
Kui valitsus ei saa soovitud tulemust ja peab pangajõmmide seljataga oma raha ootama, võib ta kasutada võimalust kaks suurt autotootjat pankrotti sundida. Sellega saaks valitsus omanikustaatusega laenuandja tiitli, millega USAs saaks raha pankrotistunud ettevõttest esimesena kätte, mis omakorda tähendab, et teised võivad vaid vesiste suudega pealt vaadata, kuidas suurem enamik rahast ühe laenuandja kätte läheb.
GM-l ja Chrysleril on aega 17. veebruarini, et näidata oma TARP- programmi raames valitsuselt saadud rahaga teostatavate restruktureerimisplaanide edukust. Autotootjad võitlevad elu eest ning on juba kõvasti maha tõmmanud kulutusi tööjõule, vähendanud võla osakaalu ja lõpetanud lepinguid erinevate tarnijatega.
Turg muidugi ettevõtteid hoidnud ei ole, mille tagajärjel langes jaanuaris Chrysleri müük 55 protsenti, GMI müük 49 protsenti ja Fordi müük 40 protsenti.
Kui laen valitsuselt kõrvale jätta, on Chrysler praegu pankadele võlgu 7 miljardit ja oma omanikule Cerberus Capital 2 miljardit. GMi laen pankadele on 6 miljardi dollariline.
Seotud lood
Prantsusmaa valitsus kiitis heaks kuue ja
poole miljardi euro suuruse abipaketi riigi raskustes autotööstusele tingimusel,
et kodumaal asuvad tehased peavad tootmist jätkama.
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”