A. Le Coqi õlletehase juht Tarmo Noop
ütles, et Rootsi turule on pääsenud ka A. Le Coqi tooted, kuid palju
olulisemaks suunaks on firma jaoks Läti ja Leedu turg.
"Täpselt ei mäleta, aga paar või kolm aastat olime nii tavakauplustes kui ka Systembolageti alkoholimonopoli süsteemis," märkis Noop. "Kogused olid väga väikesed, praegu oleme orienteerunud Läti ja Leedu turgudele," märkis ta.
Noobi sõnul on A. Le Coqi peamiseks eksportturuks Leedu ja Läti. "Oleme seal aktiivselt tegutsenud," selgitas ta ja mainis, et lisaks eksporditakse tooteid ka Soome. Eksport moodustab Noobi ütlusel kümnendiku Tartu õlletehase toodangust. "Planeerimine ekspordituru kasvu," lisas ta.
"Selge on see, et väga kaugele üle mere oma toodangut ei saa viia," rääkis Noop. See diapasoon, kuhu võiksime viia on ääretult lai, kuid kogused pole suured, märkis ta. Ükskord tellitakse suur kogus ning siis on pikaks ajaks vaikus, lisas Noop.
A. Le Coqi juhi sõnul valitseb õlletootjate seas arusaam, et kes tahab eksporditurgu hõivata, peaks selles riigis oma õlletehase avama. "Vaid sellisel juhul õnnestub konkureerida kohalike tootjatega," märkis ta.
Noop ei usu, et keegi Eesti õlletootjatest oleks praegu võimeline tegema laiaulatuslikku reklaamikampaaniat eksportriigis, et saavutada seal populaarsus ja tuntus.
Seotud lood
Joogitootja A. Le Coq plaanib jõuliselt suurendada siidrieksporti Euroopasse ja kasvatada igal järgneval aastal ekspordi müügimahte 50%.
Kuigi Rootsi turul pole Liviko edu
saavutanud, on teistes põhjamaades meie tooted üsna populaarsed, ütles
Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi.
Saku Õlletehase toode Saku Kuld pääses
Rootsi alkoholimonopoli Systembolaget poodideketti, suurendades õlletootja
ekspordikäivet viiendiku võrra.
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.