Kuigi Rootsi turul pole Liviko edu
saavutanud, on teistes põhjamaades meie tooted üsna populaarsed, ütles
Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi.
"Oleme saavutanud hea positsiooni Soomes, seda küll läbi suurte raskuste," rääkis ta. Soomega oleme koostööd teinud üle 15 aasta, lisas Kalvi. Tema sõnul on Liviko müünud Soomes mõnda aega nii viina Viru Valge kui ka likööre. Nüüd on Soome tarbijaile peale minemas ka lahjemad alkoholitooted, märkis ta.
"Oleme Soomes visalt tööd teinud ning praegu on tulemusi näha," ütles Kalvi. Tema hinnangul pole Liviko Rootsi monopolisüsteemis edukas olnud. "Praegu püüame teisi teid pidi, Rootsi alkoholi maaletooja kaudu Rootsi turule pääseda," lisas ta.
Kalvi kinnitusel on Rootsi turg Liviko jaoks tõeline pähkel. Samas on Liviko läbi löönud Norra ja Taani turgudel, lisas joogitootja juht.
Ekspordiks läheb Kalvi andmetel kolmandik Liviko toodetest, ettevõttel on plaanis seda numbrit suurendada. "Tulevikus vähemalt 50 protsendi peale," märkis ta. Praegu lähevad suured kogused Livikost Lätti, Leetu, Soome ja Venemaale, ütles Kalvi.
Eelmisel aastal langes alkoholiturg Kalvi ütlusel Eestis võrreldes 2007. aastaga 40 protsenti.
Seotud lood
Riigiprokurör Piret Paukštys ütles Äripäevale, et kartellileppe järgi pidi Liviko ja Forgola Groupi toodetud ja imporditud 0,5liitrine viinapudel maksma jaemüügis minimaalselt 59.90 krooni.
A. Le Coqi õlletehase juht Tarmo Noop
ütles, et Rootsi turule on pääsenud ka A. Le Coqi tooted, kuid palju
olulisemaks suunaks on firma jaoks Läti ja Leedu turg.
Saku Õlletehase toode Saku Kuld pääses
Rootsi alkoholimonopoli Systembolaget poodideketti, suurendades õlletootja
ekspordikäivet viiendiku võrra.
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.