Kolm viimast venekeelse uuidsteportaali dv.ee küsitlust näitasid, et 90% vastanuist pole
valmis majanduse elavdamiseks rohkem ostma.
37% inimestest kulutab toidule 100-200 krooni päevas. Samas torkas silma, et neid inimesi veel jätkub, kes saavad omale lubada puhkust välismaal (31% vastanuist), kuid vaid 2% kulutavad igapäevasele leivale üle 500 krooni. See-eest käib 17% küsitletuist poes harvem kui kord päevas.
Muutunud on ka lugejate kommentaarid. Tarbimisele kutsumist peavad nad mõttetuks: "Sel moel majandust elavdada on sama, mis kedrata pornofilme surnule. Minu arvates pole korrektne kutsuda neid inimesi üles laristama, kes niigi ei tea, millist auku kinni toppida," kirjutas üks lugeja.
"Üleskutse "ostke, et majandust elavdada" on täielik jamps!" arvas teine lugeja. "Kuidas saab seda viia tädideni, kes ostavad tähtaja ületanud toidukaupa Balti jaama turult? Nad kas ei mõista, mis neile räägitakse või mõtlevad, et üleskutsuja peas pole kõik korras. Kellele see üleskutse siis suunatud on? Noortele? Nemad elavad ju vanemate kulul, ja mis on neile antud taskurahaks, selle on nad juba ära kulutanud. Ärimeestele ja jõukatele inimestele? Nad ostavad niigi seda, mis neil vaja on või seda, mida nad tahavad."
Ostuvalmiduse küsitlusest võttis osa 600 inimest. Küsimusele toidukulude kohta vastas 796 ja suvepuhkuse kohta 699 inimest.
Seotud lood
Homme, 16. aprillil ilmub esimene number
ajalehest Kaubandus, mis viiakse 400 000 postkasti üle terve Eesti.
Kuna inimesed on täna väga hinnatundlikud,
siis ostjaid võidavad need, kes soodusmüüke ja hinnaalandusi
teevad, märkis jaekaubandusketi OG Elektra juht ja omanik Oleg Gross.
Igor Gräzin ütles Äripäevale, et
tema ei edenda hetkel tarbimist millegagi, kuid eestimaist on ta eelistanud kogu
aeg. Normaalne Eesti toit on Gräzini sõnul rasvane ja tummine.
Äripäeva ettepanek hakata toonitama
sisetarbimise olulisust, et aidata Eesti majandusel taas tõusta, jagas
arvamusliidrid pooldajate ja kriitikute leeri.
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.