Kuna inimesed on täna väga hinnatundlikud,
siis ostjaid võidavad need, kes soodusmüüke ja hinnaalandusi
teevad, märkis jaekaubandusketi OG Elektra juht ja omanik Oleg Gross.
Grossi sõnul sellel aastal jaemüüjate kasv ei jätku. "Kindlasti langeb toiduainete turg vähem kui tööstuskaupade turg, kuid siin pole mingit loogikat, et ta tõuseks. Juba hinnad kukuvad, rahalises mahus peaks kindlasti käibe langus tekkima," selgitas ta.
"Praegu on piima- ja lihatoodete hinnad selgelt languses. Turu käitumine tuleb ikkagi inimeste ostujõust. Kui praegu on tohutult koondamisi ja lõpetamisi firmades, siis jaanuari suhteliselt paremad näitajad tulevad sellest, et inimesed on saanud oma koondamistasusid," rääkis ta.
"Ettevõtluse käekäik on praegu siiski kehvapoolsem ning kindlasti ta annab tagasilöögi ka toiduainetele, kuid suhteliselt vähem kui teistes osakondades," lisas Gross.
Ta rääkis, et üldine müügimahu kukkumine sõltub sellest, kas enne makstakse liisingud ja siis ostetakse toit või vastupidi. Kui suhtumine on selline, et toit peab laual olema, siis müügimaht kukub vähem, lisas ta.
"Kuid 10-15% langust võib 2008. aasta võrreldavate kuudega toimuda," märkis Gross.
"Jaemüügi turg jaguneb kindlasti mingis osas ümber. Kellel on likviidsusprobleemid, neil läheb väga raskeks. Kui likviidsusprobleemid on suured, tulevad sundmüügid ja tulevad turu ümberjagamised," märkis ta.
"Ma ei usu, et keegi praegu uutest tegijatest Eesti turule siseneb, kuid ülesostmisi võib tulla. Me teadsime poolteist aastat ette, et tuleb majanduslangus. Oleme ette valmistunud mitte nagu Eesti valitsus. Ma ei usu, et meie vastu võib kellelgi huvi olla, selleks pole ka vajadust. Likviidsusega meil praegu probleeme pole," sõnas ta.
"Meie jaanuari käive oli 3% väiksem kui 2008. aastal. See oli oodatust parem, kartsime suuremat kukkumist," tõdes Gross.
"Kasv saab ainult siis tulla, kui turgu juurde võetakse, aga samal turul ma ei kujuta ette, et keegi kasvaks," lisas Gross. "Hinnatundlikkus on tänavu märksõna. Kindlasti tuleb kallimatest kettidest ostjaid ringi."
"Sellel aastal rõhutakse rohkem kui kunagi varem sooduskampaaniatele. Arvan, et see on täna ainuke tee," sõnas Gross.
Seotud lood
Kolm viimast venekeelse uuidsteportaali dv.ee küsitlust näitasid, et 90% vastanuist pole
valmis majanduse elavdamiseks rohkem ostma.
Tarbimises tuleb tagasilöök
10-15%, ennustas Maxima Eesti avalike suhete juhi Erkki Erilaid, aga Maximale
ootab ta hoopis sama suurt kasvu, ehk koguni 20%.
Jaekaubanduskett Maxima Eesti kasvatas
eelmisel aastal käivet 43 protsenti, kasuminumbreid pole ettevõte pressiteatesse
kirjutanud.
Eesti turu mahte arvestades on jaekettide
arv liiga suur - tõenäoliselt kiirendab praegune situatsioon liitmisi ja
üleostmisi, märkis Prisma Peremarketi tegevdirektor Janne Lihavainen.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.