Alates 4. juunist ei saa Valgevenes
pangaautomaatidest sularaha välja võtta ega kaardimakseid teha, sest
klientide kontod on tühjad, vahendas charter97.org.
Kõikidel juhtudel toimus asi ühte ja sama moodi. Inimene tegi päringu, raha maha ei võetud, makseid ei toimunud, kuid raha kontol ei olnud, kirjutas Vene väljaanne Novõje Izvestija.
Valgevene blogides on asja kirjeldatud umbes niimoodi. Kui inimesed püüdsid sularaha välja võtta või kaardimakset teha, ilmus pangaautomaadi ekraanile inglisekeelne tekst "Palun oodake." Seejärel mõtles pangaautomaat mõne minuti ega reageerinud nupuvajutustele ja viskas kaardi masinast välja. Niimoodi juhtus kõigiga, kes sabas seisid ja pangaautomaadist raha välja võtta püüdsid. Sappa kogunesid inimesed aga seetõttu, et ei saanud kauplustes pangakaardiga maksta – kaarditerminalid ei töötanud.
Minskis olid rivist väljas riigi suurima panga Belarusbanki sularahaautomaadid.
Novõje Izvestija ajakirjanik kontrollis lähimas pangaautomaadis oma konto seisu – seal oli ligikaudu 200 000 Valgevene rubla, kuid sularaha välja võtta ei õnnestunud. Pangaautomaat teatas, et arvel pole piisavalt raha. Sularaha sai vaid väikeste summade kaupa, võttes korraga umbes 50 000 rubla. Järgmisel päeval ilmnes aga, et pangakontolt on haihtunud kogu allesjäänud summa.
Valgevene keskpank selgitas juhtunut pangaautomaate rünnanud ohtliku ussviirusega. Mõningatel andmetel piirati isegi keskpangas kaheks päevaks ligipääsu internetile, kuid viiruseversioon kummutati ruttu. Seejärel põhjendati juhtunut netirünnakuga, mis tabas korraga nelja kommertspanka.
Belarusbanki kõrval langesid väidetavate netiterroristide ohvriks ka Belinvestbank, BPS-bank ja Belagroprombank. Seega ei töötanud lõviosa Valgevenes välja antud 6,2 miljonist pangakaardist, sest need on välja andnud just nimetatud pangad.
Seotud lood
Valgevene sunnib ettevõtteid sularahaga
arveldamiselt kaardimakseterminalide kasutamisele üle minema, vahendas
uudisteportaal charter97.org.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.