Postimehe peadirektori Erik Roose sõnul
jääb paberleht veel pikaks ajaks elama, küll aga muutub online-meedia ja
paberlehe esitamine veebis.
"Tehke katse, kas Postimehe veebileht on erinev võrreldes eilse ja üleeilsega. Midagi olulist pole ju muutunud. Veidi ajakohastatud on vaid toodet. Tahame, et meie online-väljaanne oleks tulevikus veelgi parem. Varem online-toimetus ei omanud õigust paberleheuudiseid muuta, isegi kui lugu võis olla selleks hetkeks juba edasi liikunud. Nüüd saab online-toimetaja muuta ja redigeerida paberlehe uudiseid," rääkis Roose Kuku raadio saates Pressiklubi.
Äripäeva peadirektor Igor Rõtov küsis Rooselt, mis saab paberlehe lugejast. "Ma ei ajaks Eriku asemel häma. Samm on ju tehtud selleks, et kaitsta paberlehe tellijaid," lisas Rõtov. Äripäeva juht meenutas ka, et ajaleht ja online on kaks eri formaati.
"Paberlehe peegeldus online'is kuigi köitev pole. Majanduskriisi ajal on selgunud, et paberlehe reklaam jätkuvalt langeb ja ka online'is reklaami käive enam ei tõuse. Kirjastavad praegu otsivad uut mudelit, on online'i ja paberi üleminekuaeg. Räägime nagu asjad on – paberlehel on oma väärtus ja kutsutakse lugejaid tellima," lisas Rõtov.
Erik Roose märkis, et Postimehe paberlehe lugude hulk on 50-70 artiklit päevas, aga online'il 300-500 lugu. Seega paberlehe lugeja ei kaota, kui mõned lood lähevad hiljem üles, lisas ta.
Paberlehe surma osas jäid mehed eriarvamusele. "Paberlehe surmaga on nagu nafta lõppemisega. Arvan, et kumbagi fakti meie silmad ei näe. Iga aastaga lükkub see kuidagi edasi. Kõigest hoolimata on kriisi ajal kõige edukamad kirjastajad, kes teevad kahte asja koos: online'i ja paberit. Need, kes seda teinud pole, on kordades suuremas hädas," rääkis Roose.
Rõtov polnud Roosega pikaajalisemas perspektiivis nõus, kuid lähema viie aasta jooksul on pabermeedia kaal tema sõnul kindlasti suurem ja mõjukam.
Roose tõi välja, et online'i lugejate trend on hetkel kasvav headel väljaannetel. Ja ka tulud ei ole kõigil tugevat lööki saanud, näiteks Postimehe online'il on reklaamikäive mullusega sama. Rõtov märkis, et probleemiks on kulutase. Kui samas liita paberi ja online'i lugejate arv, siis see on läbi aegade suurim, aga ajalehtede tiraažid on selgelt langenud, selgus Kuku saatest. Rõtovi sõnul siiski otsest mõju pole näha, et paberlehe tellijad loobuksid just online'i pärast. Samas ei loobuta väga kergekäeliselt paberlehe tellimisest. Roose sõnul tehakse seda eelviimases järjekorras.
Postimehe ja Äripäeva peadirektorid arutlesid Kuku raadio saates Pressiklubi paberlehe lugude avaldamise piiramist veebis. Postimehe teatel otsustasid nad muuta paberlehe avaldamise korda veebis – alates tänasest ei leia internetist trükiväljaannet täies mahus. Sama teatas ka Eesti Päevaleht. Äripäeval on paberlehe uudised juba aastaid olnud parooli all ja tasulised.
Seotud lood
Äripäeva peadirektor Igor Rõtov usub,
et Eesti Ajalehte Liidu nõue meediaväljaannete omavahelist refereerimist
mahuliselt piirata on võitlus tuuleveskitega ning seda pooldav Postimees kaotab
Delfile.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.