• OMX Baltic−0,78%296,76
  • OMX Riga0,18%882,19
  • OMX Tallinn−0,48%1 893,1
  • OMX Vilnius−0,81%1 149,7
  • S&P 500−0,85%5 903,9
  • DOW 30−0,77%43 501,9
  • Nasdaq −1,29%18 604,38
  • FTSE 1000,7%8 871,31
  • Nikkei 2251,7%37 785,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%94,08
  • OMX Baltic−0,78%296,76
  • OMX Riga0,18%882,19
  • OMX Tallinn−0,48%1 893,1
  • OMX Vilnius−0,81%1 149,7
  • S&P 500−0,85%5 903,9
  • DOW 30−0,77%43 501,9
  • Nasdaq −1,29%18 604,38
  • FTSE 1000,7%8 871,31
  • Nikkei 2251,7%37 785,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%94,08
  • 17.07.09, 00:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

AUTOD: BMW 5. seeria tuleb uuena

Kui BMW mudelivaliku lipulaev, 7. seeria elas äsja üle mudeliuuenduse, siis viiendal seerial seisab selline debüüt alles ees.
Kuigi neil Automedia fotodel on uue "viiese" väliskuju juba selgelt aimatav, teeb auto ametliku debüüdi septembrikuisel Frankfurdi autonäitusel. Hetkel on teada see, et uus viies seeria (tehasesisese mudelitähisega F10) eemaldub omaaegse peadisaineri Chris Bangle'i radikaalsest disainikeelest ning saab endale pigem klassikalistele BMW sõiduautodele sarnase välimuse.
Omad piirid seavad ka uued Euroopa Liidu ohutusnõuded autodele, mis nõuavad nende esiosa muutmist nii, et see oleks jalakäijate jaoks maksimaalselt ohutu.
Võrreldes praegu tootmises oleva viienda seeriaga on uus BMW ligi kümme sentimeetrit pikema teljevahega, samuti mõnevõrra laiem. Auto pikkus jääb küll enam-vähem samaks, olles vaid mõne sentimeetri võrra suurem. Auto kaalus ei tohiks see aga väljenduda, sest iga liigne lisakilo suurendaks kütusekulu. Selle vähendamine on aga BMW inseneride jaoks praegu esmatähtis.
Jõuallikate valik võetakse suuremate eranditeta üle praeguselt mudelilt, kuigi väikeste muutuste tulemusena mootori juhtelektroonikas on sealgi saavutatud võimsuse kasv ning kütusekulu vähenemine. Valik algab 2,5-liitrisest kuuesilindrilisest bensiinimootorist ning lõppeb viieliitrise V10ga uuel BMW M5-l.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele