Kui BMW mudelivaliku lipulaev, 7. seeria
elas äsja üle mudeliuuenduse, siis viiendal seerial seisab selline debüüt alles
ees.
Kuigi neil Automedia fotodel on uue "viiese" väliskuju juba selgelt aimatav, teeb auto ametliku debüüdi septembrikuisel Frankfurdi autonäitusel. Hetkel on teada see, et uus viies seeria (tehasesisese mudelitähisega F10) eemaldub omaaegse peadisaineri Chris Bangle'i radikaalsest disainikeelest ning saab endale pigem klassikalistele BMW sõiduautodele sarnase välimuse.
Omad piirid seavad ka uued Euroopa Liidu ohutusnõuded autodele, mis nõuavad nende esiosa muutmist nii, et see oleks jalakäijate jaoks maksimaalselt ohutu.
Võrreldes praegu tootmises oleva viienda seeriaga on uus BMW ligi kümme sentimeetrit pikema teljevahega, samuti mõnevõrra laiem. Auto pikkus jääb küll enam-vähem samaks, olles vaid mõne sentimeetri võrra suurem. Auto kaalus ei tohiks see aga väljenduda, sest iga liigne lisakilo suurendaks kütusekulu. Selle vähendamine on aga BMW inseneride jaoks praegu esmatähtis.
Jõuallikate valik võetakse suuremate eranditeta üle praeguselt mudelilt, kuigi väikeste muutuste tulemusena mootori juhtelektroonikas on sealgi saavutatud võimsuse kasv ning kütusekulu vähenemine. Valik algab 2,5-liitrisest kuuesilindrilisest bensiinimootorist ning lõppeb viieliitrise V10ga uuel BMW M5-l.
Seotud lood
Siin on Automedia parimad luurepildid
sellest, kuidas näevad välja uued BMW 5. seeria sedaan ja universaalkerega auto.
Siin on Automedia spioonipildid 2009. aasta
5. seeria BMWst.
“Meie naaber on agresiivsem, karta ei tule”
Peaminister Kristen Michal sõnastab 2025. aastaks Eestile kolm eesmärki, mille eest lubab seista: aasta lõpuks on Eesti kaitse hästi kindlustatud, majandus on konkurentsivõimelisem ja bürokraatiavabam ning kasvab, ühiskondlik debatt on lugupidav ja arukas.