• OMX Baltic0,45%299,68
  • OMX Riga−0,23%863,51
  • OMX Tallinn0,07%1 954,76
  • OMX Vilnius0,7%1 165,75
  • S&P 5002,03%5 484,77
  • DOW 301,23%40 093,4
  • Nasdaq 2,74%17 166,04
  • FTSE 1000,05%8 407,44
  • Nikkei 2251,81%35 673,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,29
  • OMX Baltic0,45%299,68
  • OMX Riga−0,23%863,51
  • OMX Tallinn0,07%1 954,76
  • OMX Vilnius0,7%1 165,75
  • S&P 5002,03%5 484,77
  • DOW 301,23%40 093,4
  • Nasdaq 2,74%17 166,04
  • FTSE 1000,05%8 407,44
  • Nikkei 2251,81%35 673,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%94,29
  • 22.07.09, 14:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saarlased ehitasid hääletu mootorpaadi

Saaremaa väikelaevaehitajate ühistööna valmib hääletult kihutav mootorpaat, mis ei saasta loodust.
Saaremaal Orissaare lähedal asuv OÜ Lindvart on välja töötanud 6,5 meetri pikkuse elektrimootoriga paadi, mida võib kasutada muuhulgas ka siseveekogudel ja mujal, kus sisepõlemismootoriga paatide kasutamine on keelatud.
"See paat kihutab, aga ei lärma, ei eralda heitgaase, ei kasuta kütust ega õlisid. See on täiesti hooldevaba paat," ütles Lindvarti juht Kristjan Kana. Euroopas on selliseid elektrimootoriga paate ehitatud tema kinnitusel vaid proovipartiidena. "Baltikumis on see meie teada esimene omalaadne. Eks peamiseks põhjuseks on elektrimootori kõrgel püsinud hind, mis teeb aluse teistega võrreldes kallimaks," märkis Kana.
Paadi disaini eest on tehtud kummardus Saaremaa tuntud paadimeistrile Vakrömile. Tema poolt ehitatud ajaloolise paadi disaini eeskujuks võttes valmistati plastpaat, lisatud on puidust sisu ja tehtud mitmeid täiustusi, mis muudavad paadi kasutamise mugavamaks ja ohutumaks.
"Ööseks paned ta laadima ja päeval sõidad ringi, või ka vastupidi – kuuvalgel järvel täielikus vaikuses paadiga sõita on ju igavesti romantiline!" märkis Kana. Paadile saab lisada ka kaugjuhtimissüsteemi, mis aitab aluse kaldalt sadamasse tagasi navigeerida. "Ja kui akud peaksid ennastunustavalt ringi kihutava paadimehe käes liiga vara otsa lõppema, saab paadiga ka vanamoodsalt sadamasse aerutada," lisas paadi autor.
Hetkel käivad aluse lõppviimistlustööd. Esmakordselt on saarlaste ökopaati võimalik näha ja sellega proovisõite teha Kuressaare merepäevade ajal juuli lõpus-augusti alguses. Pärast seda viiakse paat rahvusvahelistele väikelaevamessidele populaarsust koguma.
Paadi valmimisel on oma panuse andnud ka mitmed teised Saaremaal asuvad väikelaevaehitaja. Puidust teki valmistas Väike Paadivabrik, metallosad roostevabu laevadetaile tootev Hilmaa OÜ.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele