Täna toimub pidulik nimetseremoonia, mis
tähistab BLRT Klaipeda tehases Ahvenamaa valitsuse tellimusel ehitatud ligi 150
miljonit krooni maksnud reisipraami Skarveni valmimist.
See on esimene Balti riikides ehitatud uue generatsiooni parvlaev, mis on kohandatud ka puuetega inimestele, teatas ettevõte.
Laevaehituses said rakendust 150 inimest, kaasa lõi üle 30 alltöövõtja. Tänu kaasaegsele juhtimistehnoloogiale kuulub laevameeskonda 4 meremeest.
Skarven hakkab tööle väga rasketes jääoludes, kuna teekond Degerbyst Svinosse ületab Turu Stokholmi liini, mis talvel on ääristatud kõrgete jäävallidega.
BLRT Grupi juhatuse esimehe Fjodor Bermani sõnul on ettevõtte strateegiline suund just kuni 100meetriste reisiparvlaevade ning spetsiaallaevade ehitus. Praegu on käimas ka kolme veidi suurema reisiparvlaeva ehitus Saaremaa Laevakompaniile.
Valminud 1A klassi praam arendab kiirust 13,5 sõlme ehk 26 ktm/h. Laev on 65,4 m pikk ja 13 m lai. Laeva dekk on spetsiaalselt tugevdatud kandevõimeks 225 tonni. Skarveni pardale mahub 250 reisijat ja 60 sõidukit, teatas ettevõte.
Ahvenamaa on rohkem kui 6500 saarest koosnev saarestik Läänemere põhjaosas, mis moodustab 26 500 elanikuga autonoomse Ahvenamaa maakonna. Saartevahelist ühendust peavad kümmekond reisipraami. Neist uusim valmis kümmekond aastat tagasi Soome Naantali laevatehases, mis tänaseks kuulub samuti BLRT Gruppi.
Kontserni BLRT Grupp põhilised tegevusalad on laevaehitus, laevaremont, metalltarindite valmistamine, metallide müük, sadama- ja stividoriteenused, masinaehitus, vanametalli töötlemine, autotranspordi teenused, meditsiiniliste- ning tööstusgaaside müük.
BLRT Gruppi kuulub 65 tütarettevõtet Eestis, Lätis, Leedus, Ukrainas, Venemaal, Soomes ja Norras. Eesti kapitalil põhinev BLRT Grupp on loonud siin ligi 2000 töökohta. Ka piiritagused tütarettevõted pakuvad tööd ligi 1600 inimesele.
Seotud lood
ASi BLRT Grupp kasum ulatus eelmisel
aastal 762 miljoni kroonini, kasvades aastaga üle 50 protsendi. Ettevõtte käive
suurenes ligi kolmandiku võrra.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele