Ettevõtjatega rääkides ei saa mööda maksuameti kokku pandud dividendide ja töötasu eristamise juhendist, mis maksukonsultantide ja advokaatide hinnangut ootab. Üks kokkuvõte juhendi kohta on, et maksuamet poleks tohtinud nii toorest ja auklikku paberit oma seinte vahelt välja lastagi, isegi kui tegemist vaid tööversiooniga, nagu amet rõhutab.
Kas nüüd kiirustamise või millegi muu tõttu, kuid suisa absurdini küündivaid punkte selles juhendis leidub. Näiteks, kas ja kuidas saab ühemehefirma omanik ja juhatuse liige dividendide väljavõtmise asemel iseendale töötasu maksta. Ühest küljest jah - et passiivne tulu tekkida saaks, peaks ka ühemehefirmas keegi aktiivset tööd ka tegema. Kus on aktiivne töö, peab olema ka palk.
Siin saab aga loogika otsa. Palka makstakse töölepingu alusel. Kuid kes ja kuidas sõlmib ühemehefirmas töölepingu? Kas inimene saab sõlmida iseendaga lepingu, kirjutades lepingule alla nii töövõtja- kui ka tööandjana?
See on ju nonsenss, töölepingu puhul on tegemist alluvusvahekorraga ning, rääkimata õiguslikust aspektist, oleks see üsnagi skisofreeniline suhe - omanik, juhatuse liige ja samas ka töötaja ühes isikus!
Sellega aga absurdsused ei lõpe. Eluline näide - võtan end tööle oma sesoonse iseloomuga ühemehefirmasse. Mõõnaajal rahavood kärbuvad ja ma ei ole võimeline endale palka maksma. Kuna muud üle ei jää, koondan ennast, makstes endale koondamishüvitist, ning kui töötatud aastad lubavad, maksab töötukassa teist sama palju juurde. Siis läheb aga äri jälle käima, loon endale uue töökoha ja töötan mõnda aega. Järjekordse koondamiseni.
Kuupäev, mil selgub, kuidas näevad seda probleemi maksuspetsialistid, kelle poole maksuhaldur juhendile hinnangu saamiseks pöördus, pole enam kaugel. Senini Äripäevas avaldatud kommentaarid dividendide maksustamise juhendi kohta pole maksuameti suhtes just julgustavad. Kas aga maksuhalduril on julgust tunnistada, et tema ambitsioonikas kirjatöö teemal "Kuidas maksumaksjalt rohkem makse kätte saada?" pole just kõige paremini välja kukkunud?
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.