Tallinki uue finantsaasta esimese kvartali tulemused on üsna head ning paistab, et rahul on nii ettevõtte juhid ise kui ka investorid.
Kontsern tegeleb üsna edukalt kulude kokkuhoiuga, suures osas tänu millele on esimese kvartali kahjum kahanenud pea poole võrra (täpsemalt 40 protsenti).
Nagu Tallink ise on majandustulemuste kommentaaris ka vihjanud, on laevafirma üsna oluliseks (ilmselt pea kõige olulisemaks) tuluallikaks reisijate kulutused pardal. Tallink pole veel avaldanud esimese kvartali täielikku aruannet, kus on kirjas ka tulud segmentide kaupa, aga eelmise aasta esimeses kvartalis andis müük laevadel üle poole (täpsemalt 53 protsenti) ettevõtte kogukäibest. Piletimüük andis 24 ning kaubaveo müük 18 protsenti eelmise aasta esimese kvartali tuludest.
Kui vaadata eelmiste kvartalite tulusid geograafilise segmendi järgi, siis siin on olulisemad Soome-Rootsi liinid. Tallink suutis küll eelmises kvartalis kasvatada reisijate koguarvu 1,2 protsendi võrra, aga Soome-Rootsi liinidel kahanes see 4 protsenti.
Eelmise finantsaasta esimeses kvartalis moodustasid tulud Soome-Rootsi liinidel 42 protsenti kontserni kogutuludest, Eesti-Soome liinidel vaid 12 protsenti. Eelmise finantsaasta neljandas kvartalis kasvas tulu Eesti-Soome liinidel 19, aga Soome-Rootsi liinidel 6,5 protsenti. Tulu reisija kohta saab Tallink minu arvutuste kohaselt Soome-Rootsi liinidelt pea kaks korda rohkem kui Eesti-Soome laevadelt.
Mulle tundub, et Tallinki jaoks on üsna olulise tähtsusega turuosa võitmine Soome-Rootsi liinidel. Ma usun, et nende liinide turg on üsna küps ning reisijate hulka kasvatada saab vaid peamiselt konkurentidelt osa äravõtmise teel.
Oluline on ka kaubaveo taastumine. Kui eelmisel finantsaastal kukkus Tallinki kaubavedude maht 24 protsenti, siis konkurent Viking Line teatas hoopis mahtude 7protsendilisest kasvust.
Seotud lood
Tallinki juhatuse liikmed võiksid ettevõtet paremini juhtida, kui vaadata, et ettevõtte on pidevas kahjumis, leidis rahulolematu Tallinki väikeaktsionär Urmas Uustal.
Tallink on juba osaliselt kohanenud muutunud oludega, ent tasub jälgida, kas Soome ja Rootsi eeldatav majanduse paranemise mõju kandub ettevõtte tulemustesse, leidis Evli Securitiese ettevõtte rahanduse direktor Mikus Janvars.
Paari aasta perspektiivis on Tallinkile endiselt suurteks riskideks nafta hind ja intressimäärad, mille üle ettevõttel puudub igasugune kontroll, rõhutas Trigoni fondijuht Heiti Riisberg.
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele