• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,03%34 730,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,03%34 730,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 23.03.10, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas saab naftabarrelist bensiiniliiter?

Püüan selgitada, kuidas kütuse hind kujuneb, kuigi sellele küsimusele vastuse andmine polegi niisama lihtne.
Mootorikütuste hinna kujunemisel on nii palju erinevaid tegureid, et ühtset hinna kujunemise valemit on võimatu leida. Mõningast infot, ehkki lünklikku, on võimalik saada börsil noteeritud naftakompaniide majandusaruannetest.
Nafta ei ole homogeenne aine. Tegemist on orgaaniliste ühendite seguga, millest peamised on alkaanid, ehk parafiinid, nafteenid ning aromaatsed ühendid.
Nende ühendite koostis on eri naftamaardlates erinev. Näiteks Saudi Araabia ning teiste Lähis-Ida riikide nafta on rikas nn kergete fraktsioonide poolest, kust on lihtsam bensiini saada.
Venezuela nafta koosneb aga peamiselt rasketest fraktsioonidest. Sellest naftast bensiini saamine on keeruline ja kulukas.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele