Wris Reisibüroo juhatuse liikme Krista Esta sõnul ootab enamus reisil viibivaid eestlasi tuhapilve möödumist.
„Vähesed opereerivad lennud on välja müüdud, nagu ka praktiliselt kõik rongid, bussid, autod,“ edastas ettevõte Esta sõnu. “Majutuskohti veel õnneks jätkub, kuigi lennukompaniide pakutavad suuremate lennujaamade läheduses asuvad hotellid hakkavad mõnes paigas täituma. Ilmaprognoosid pakuvad vulkaanituha püsimist veel vähemalt järgmise ööpäeva jooksul, seega saame praegu olukorda hinnata homme lõunani.“
Esta sõnul on olukord erakordne: kui EUROCONTROLi andmetel on tavalisel päeval Euroopa õhuruumis umbes 28 000 lendu, siis täna vaid 11 000 lendu. Üle-Atlandi lendudest maandub tavapärase 300 lennuki asemel Euroopas täna vaid 100-120.
Esta kirjeldas, et klienditeenindus töötab maksimaalsel koormusel. „Avasime spetsiaalse ööpäevaringse kriisiabi telefoni, mis on mõeldud neile Wrisi klientidele, kes on tuhapilve kriisiga seoses hätta jäänud,“ teavitas Esta. „Püüame oma kliente praeguses erakorralises olukorras aidata kõikvõimalikul viisil – oleme broneerinud lennu ümber järgmisele päevale või teisele marsruudile ning vajadusel aidanud majutuse leidmisega, samuti andnud kindlustusnõu. See on klientide jaoks oluline boonus – reisibüroo saab operatiivselt aidata ning lahendusi pakkuda. Iseseisvalt reisi kokku pannud inimesed saavad paraku pöörduda vaid lennukompanii poole, mis praegustes oludes tähendab tundidepikkust ooteaega.“
Esta sõnul on praegu liikluseks avatud küll näiteks Eestile suhteliselt lähedal olev Moskva lennujaam, ent paljudele reisijatele pole sellest Venemaa viisa puudumise tõttu abi.
„Kuna tegemist on erakorralise olukorraga, palume lennureisi planeerinud inimestelt mõistvat suhtumist,“ lausus Esta.
Reisijatega tegelevad lennufirmad ja reisibürood, kus lennupiletid on broneeritud. Lennu tühistamisel või enam kui 5-tunnisel edasilükkamisel tagastatakse reisijale pileti maksumus 100% või muudetakse lennukuupäev hilisemaks perioodiks.
Täpsemad muutmistingimused sõltuvad konkreetsest lennufirmast.
Juba reisil olevate inimestega, kelle reis on katkenud või kes ei pääse koju tagasi, tegeleb esmajärjekorras lennufirma. Vastavalt ELi määrusele 261/2004 peaks lennufirma sellisel puhul tagama kliendile ooteajaga võrreldes piisava toitlustamise ja vajadusel hotellimajutuse. Praktikas võib häirete suure ulatuse tõttu olla nimetatud kohustuste täitmine lennufirma poolt raskendatud. Lisateavet lennureisijate õiguste kohta saab aadressilt
http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/air_en.htm
Võimalike reisijapoolsete kulutuste tegemisel söögile ja majutusele, soovitab Wris alles hoida kõik kuludokumendid ja esitada hiljem kompensatsiooninõue vahetult lennufirmale ja/või kindlustusseltsile. Esmalt tuleb kuluda kompenseerimiseks pöörduda teenuse osutaja poole ning alles pärast seda kindlustusfirma poole.
Seotud lood
Euroopa lennujaamadesse lõksu jäänud inimesed.
Kopenhaagenist Tallinna lendama pidanud Äripäeva konverentside osakonna juhi Elina Siilbeki sõnul olid nad sunnitud võtma takso Stockholmi sõiduks.
Meie reisifirma tegi väga head tööd ja me ei pidanud isegi lennujaama minema vaid saime juba varem teada, et Madeiralt koju Eestisse praegu lennata ei saa, rääkis lapsepuhkusel viibiv Äripäeva ajakirjanik Hille Tressum, kes praegu perega Madeiral puhkab.
Õhuväe erukindralmajor, ekshävituslendur Teo Krüüner kiidab lennukompaniisid nende ettevaatlikkuse pärast, sest lendamine vulkaanituhas oleks liigne loterii.
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.