• OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 225−0,31%38 451,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 225−0,31%38 451,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,6
  • 19.04.10, 17:16
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Air ja lennujaam saavad miljon krooni kahju päevas

ASid Tallinna Lennujaam ja Estonian Air saavad tuhapilvest tingitud lennukeelu tõttu päevas kumbki miljon krooni kahju.
Tallinna lennujaama juht Rein Loik kinnitas, et nende saamata jäänud tulu on miljon krooni päevas. „Kõige suuremat kahju kannatavad reisijad, turismifirmad ja ettevõtted,“ lisas ta.
Estonian Airi juhi Andrus Aljase sõnul on neil jäänud teenindamata 8000 klienti. Hindame oma kuludeks miljon krooni päevas, kinnitas ta.
Lisaks jääb Eesti õhuruumis lennuliiklust ohutut ja sujuvat tagaval riiklikul Lennuliiklusteeninduse ASil päevas saamata 600 000 krooni tulu.
Euroopa lennufirmade jaoks on tegemist pretsedenditu olukorraga, kus pea kõik lennufirmad on oma lennukeid neli päeva maas hoidnud, rääkis Andrus Aljas. Järgnevate perioodide müüginumbrid ei saa head olema, viitas ta lennunduse vastu vähenenud usaldusele.
Aljase kinnitusel jääb lõppotsus tõusta õhku või mitte alati kapteni teha. „Kui kapten tunneb, et lend ei ole ohutu, siis lennuk ei lenda,“ märkis ta. „Eesmärk on leida metoodika, mis aitaks lennukile kahjulikke tuhapilvi kindlaks määrata ja seal, kus neid ei ole, võimaldada lennata,“ rääkis Estonian Airi juht.
Esmaspäeval Tallinnast Rootsi suundunud propelleritega eralennuk pöördus kahe kilomeetri kõrgusel lennates Saaremaa kohal Tallinna tagasi, kuna sattus tuhapilve. Piloot tegi minu arvates ainuõige otsuse, rääkis lennuameti juht Koit Kaskel. „Reaktiivmootoritele on tuhk kindlasti ohtlikum kui propellermootoritele,“ lisas ta.
Küsimus, mis määral tuhk mõjutab mootorit, sellele ei oska me vastust anda, ütles tänasel pressikonverentsil ka Juhan Parts.

Seotud lood

Uudised
  • 19.04.10, 14:20
Lennufirmad: mõju hullem kui 9/11
Euroopa ametivõimud on kasvava surve all lennukeeld tühistada – lennufirmade katusorganisatsioon IATA hoiatab, et Islandi vulkaani tuhapilve mõju lennundusele on juba rängem, kui USA 2001. aasta 11. septembri terrorirünnakutel, kirjutas Financial Times.
Uudised
  • 19.04.10, 16:15
Lennukid võivad homme startida
Euroopa Liidu transpordiministrid võisid otsustada eilsel videokonverentsil, et homme hommikul lubatakse lennukeil jälle õhku tõusta.
Uudised
  • 19.04.10, 16:10
Finnairi päevakahju üle 30 miljoni krooni
Finnairi juhi Taneli Hassineni sõnul tähendab lennukite maas püsimine neile 2 miljoni euro ehk 31 miljoni krooni suurust kahju päevas, vahendab Yle Uutiset hommikutelevisiooni intervjuud.
Uudised
  • 19.04.10, 17:27
Parts: EL võib toetada ka turismifirmasid
Euroopa Liit võib tuhapilve tõttu kahju kannatanud turismiettevõtteid toetada, ütles majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.01.25, 11:56
Südikad väikeettevõtjad tulevad kriisidest võitjatena välja
Äripäeva raadio sisuturundussaade on pühendatud väikeettevõtete konverents-messile Südi 2025, kus jagavad kogemuslugusid väikeettevõtjad. Suurfirmade esindajad annavad nõu finantseerimise, energia-, IT-, tervise- ja personaliküsimustes.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele