• OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,38%5 995,54
  • DOW 300,59%43 988,99
  • Nasdaq 0,09%19 286,78
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,61
  • OMX Baltic−0,05%272,79
  • OMX Riga−0,15%874,26
  • OMX Tallinn−0,46%1 752,26
  • OMX Vilnius−0,1%1 048,12
  • S&P 5000,38%5 995,54
  • DOW 300,59%43 988,99
  • Nasdaq 0,09%19 286,78
  • FTSE 100−0,84%8 072,39
  • Nikkei 2250,3%39 500,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,61
  • 26.04.10, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kogu meeskond turundama

Turunduse jätmine ainult turundusosakonna ülesandeks on ettevõttele hukatuslik. Siiski loodavad liiga paljud juhid sellele, et meeskonna liikmed hakkavad turundama iseenesest.
Paljudes ettevõtetes võib olla kriitilise tähtsusega turundusstatistika kogumine ja kokku koondamine, milles on vaja rakendada erinevate ametikohtade inimesi. Näiteks potentsiaalsete klientide kontaktid on müügimeeskonna postkastis, ostu info raamatupidamise väljastatud arvetes, veebi külastatavus IT-spetsialistil.
Teisalt on konkreetsed rollid seotud erinevate ametikohtadega. Sekretäri roll võib olla tavaline kontaktide kogumine ja edastamine müügiosakonnale, aga õige juhendamise korral ka kontakti esmane kvalifitseerimine, täpsustamine, missuguse info peale helistaja ettevõtte leidis, ning esmase sissekande tegemine lojaalsete klientide andmebaasi.
Näiteks võiks torulukksepp lisaks avarii kõrvaldamisele üle vaadata kõik kliendi torud ning sõlmed ja kontrollida, millal on boilerit puhastatud.
Kohapeal võiks soovitada kliendile torude puhastamise vahendit, et tulevikus ummistusi vältida, rääkida vajadusest boilerit kord aastas puhastada või juhtida tähelepanu sõlmedele, mida peaks lähiajal vahetama, et uputust ei tekiks.
Kliendi torude seisukorrast peaks torulukksepp edastama info müügijuhile, kes selle sisestab kliendiandmebaasi. Nii on turundajal ja müüjatel teada, missuguse teenuse järele võib kliendil vajadus tekkida, ning nad oskavad pakkuda sobivaid tooteid ja teenuseid õigel ajal.
Aiakujundaja võiks lisaks kliendi juures töö tegemisele anda soovitusi taimede valikuks ja hooldamiseks ka sellest huvitatud naabritele ning kutsuda nad ettevõtte kliendipäevale taimedest rohkem teada saama.
Kogu meeskonna turundamise tulemus sõltub turundusprotsessi juhtimisest. Kõige lihtsam viis edu mõõtmiseks on igapäevane või iganädalane tabel kas või kohvnurga või riietusruumi seinal, kus on iga töötaja turundussaavutused kirjas.
Sellele lisaks on kasulik korraldada laiendatud koosolekuid, kus kõik ettevõtte turundajad, mitte ainult turundusosakond, analüüsivad oma tegevusi ja tulemusi. Hea viis on panna parimad rääkima oma edulugudest, julgustamaks teisi, kelle jaoks mõned aspektid keeruliseks võivad osutuda.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 17:51
Raamatupidamisfirma omanik: maksupidu käib edasi ja tuure tõmmatakse pealegi
Maksude koosseis muutub veel ja maksumäärad lähevad kõrgemaks – selle peale võib mürki võtta, arvab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele