Turunduse jätmine ainult turundusosakonna ülesandeks on ettevõttele hukatuslik. Siiski loodavad liiga paljud juhid sellele, et meeskonna liikmed hakkavad turundama iseenesest.
Paljudes ettevõtetes võib olla kriitilise tähtsusega turundusstatistika kogumine ja kokku koondamine, milles on vaja rakendada erinevate ametikohtade inimesi. Näiteks potentsiaalsete klientide kontaktid on müügimeeskonna postkastis, ostu info raamatupidamise väljastatud arvetes, veebi külastatavus IT-spetsialistil.
Teisalt on konkreetsed rollid seotud erinevate ametikohtadega. Sekretäri roll võib olla tavaline kontaktide kogumine ja edastamine müügiosakonnale, aga õige juhendamise korral ka kontakti esmane kvalifitseerimine, täpsustamine, missuguse info peale helistaja ettevõtte leidis, ning esmase sissekande tegemine lojaalsete klientide andmebaasi.
Näiteks võiks torulukksepp lisaks avarii kõrvaldamisele üle vaadata kõik kliendi torud ning sõlmed ja kontrollida, millal on boilerit puhastatud.
Kohapeal võiks soovitada kliendile torude puhastamise vahendit, et tulevikus ummistusi vältida, rääkida vajadusest boilerit kord aastas puhastada või juhtida tähelepanu sõlmedele, mida peaks lähiajal vahetama, et uputust ei tekiks.
Kliendi torude seisukorrast peaks torulukksepp edastama info müügijuhile, kes selle sisestab kliendiandmebaasi. Nii on turundajal ja müüjatel teada, missuguse teenuse järele võib kliendil vajadus tekkida, ning nad oskavad pakkuda sobivaid tooteid ja teenuseid õigel ajal.
Aiakujundaja võiks lisaks kliendi juures töö tegemisele anda soovitusi taimede valikuks ja hooldamiseks ka sellest huvitatud naabritele ning kutsuda nad ettevõtte kliendipäevale taimedest rohkem teada saama.
Kogu meeskonna turundamise tulemus sõltub turundusprotsessi juhtimisest. Kõige lihtsam viis edu mõõtmiseks on igapäevane või iganädalane tabel kas või kohvnurga või riietusruumi seinal, kus on iga töötaja turundussaavutused kirjas.
Sellele lisaks on kasulik korraldada laiendatud koosolekuid, kus kõik ettevõtte turundajad, mitte ainult turundusosakond, analüüsivad oma tegevusi ja tulemusi. Hea viis on panna parimad rääkima oma edulugudest, julgustamaks teisi, kelle jaoks mõned aspektid keeruliseks võivad osutuda.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.