Credit24 kaubamärki kasutava MCB Finance Groupi turundusjuhi Rain Sepa arvates tuleks Soome mõtet piirata kiirlaenude reklaamimist kaaluda ka Eestis.
Eelmise nädala Kauppalehti vahendas Soome tarbijakaitseameti juhi Anja Peltoneni sõnul võiks kiirlaenude reklaame piirata, nii et need ei mängiks enam kujutlusvõimega. "Saad esimese laenu tasuta. Telli pitsa koju ja saad samal ajal ka raha kontole. Kutsu sõbrad ka laenama ja saad boonuseurosid!" – selliste reklaamidega püüavad kiirlaenufirmad Soomes kliente.
Sepa sõnul on Soomes päevakorrale tõusnud teema aktuaalne ka Eestis ja teistes Balti riikides, kus kiirlaenufirmadele on lubatud agressiivne reklaam. "Mõned finantsettevõtted kasutavad seda võimalust varmalt ära, andes inimestele näiteks võimaluse võtta esimene laen tasuta ehk intressivabalt," tõi ta näite.
Tema arvates pole see kooskõlas vastutustundliku laenamise põhimõtetega. "Leiame, et ka Eesti Tarbijakaitseamet võiks sellele probleemile tähelepanu pöörata. Soome tarbijakaitseameti juhi ettepanek piirata kiirlaenude reklaame, et need ei mängiks enam kujutlusvõimega, on igati tervitatav ning sama põhimõtet võiks rakendada ka Eestis," ütles ta.
Credit24 ei näe Sepa sõnul suurt kasu klientidele pealtnäha atraktiivsete, kuid vastustundetute pakkumiste tegemisest.
Seotud lood
Saad esimese laenu tasuta. Telli pitsa koju ja saad ka raha kontole. Kutsu sõbrad laenama ja saad boonus-eurosid – selliste reklaamidega püüavad kiirlaenufirmad Soomes kliente.
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.