Saad esimese laenu tasuta. Telli pitsa koju ja saad ka raha kontole. Kutsu sõbrad laenama ja saad boonus-eurosid – selliste reklaamidega püüavad kiirlaenufirmad Soomes kliente.
Soome tarbijakaitseameti juhi Anja Peltoneni sõnul on kiirlaenufirmade reklaamides liialdusi, kirjutab Kauppalehti. Ta pakkus selle nädala kiirlaene käsitlenud seminaril välja mõtte, et kiirlaenude reklaame võiks piirata, nii et need ei mängiks enam kujutlusvõimega.
Justiitsminister Tuija Brax pidas Peltoneni arvamust huvitavaks. „Kiirlaenufirmade reklaamides torkab silma, et need on selgelt noortele suunatud. Kui kiirlaenufirmade reklaamides kasutatakse teismelisi ja kutsutakse neid üles šoppama, siis liigutakse sellise manipulatsiooni alas, kus tuleks mõelda, kas seda ikka peaks lubama,“ ütles Brax.
Praegu oodatakse, millise lahenduse saab alkoholireklaamide imagoloomise piiramise kava. 106 Eduskunta liiget on alla kirjutanud kavale, mis keelaks täielikult alkoholi reklaamimise meeleolupiltide loomisega. Alkoholi saaks reklaamida ainult pudeli kujundi ja toote andmetega.
Veebruaris kehtima hakanud piirangud ei ole kiirlaenude võtmist Soomes vähendanud. Teises kvartalis võeti kiirlaene 62,4 miljoni euro ulatuses (973 miljonit krooni), esimeses kvartalis jäi summa 55,5 miljoni euro juurde (866 miljonit krooni). Kasv seega 12 protsenti.
Tarbijakaitseameti on piirangud siiski laenuturgu puhastanud: laenufirmad ütlevad välja laenu tegeliku intressi, laenajad tuvastatakse ja laene ei anta öötundidel. Teisalt on kiirlaenufirmad laenuvõtmise kallimaks muutnud.
Soome väikelaenufirmade liidu uuringust selgus, et väikelaene võetakse põhiliselt igapäevasteks toidu-, laste- ja kodukulutusteks, aga ka transpordikuludeks, näiteks bussi kuukaardi ostmiseks.
Soome turul annab kiirlaene Eesti pankadest LHV Pank, kes ostis tänavu suvel LHV Groupi suuromanikult Rain Lõhmuselt ära Soome kiirlaenuäri Luottotalo Fenno.
Seotud lood
AS Bigbank teenis esimesel poolaastal 30,1 miljonit krooni kasumit.
Soomes tähtajaliste hoiuste turul võistlev Bigbank hakkab seal pakkuma ka tarbimislaene, kirjutab Kauppalehti.
Credit24 kaubamärki kasutava MCB Finance Groupi turundusjuhi Rain Sepa arvates tuleks Soome mõtet piirata kiirlaenude reklaamimist kaaluda ka Eestis.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.