Olen oma coaching'u-koolitusi tehes märganud, et inimeste jaoks üks enim väljakutseid esitav koht on küsimuste küsimine. Samuti olen märganud, et mõnikord on kuulajatele mingit soovitud käitumist arusaadavam selgitada läbi selle, kuidas ei peaks käituma.
Niisiis, siin on coach Tony Stroltzfusi abiga viis viga, mida küsimisel tehakse. Koos võimalike vigade paranduse tehnikatega.
1. Suletud küsimused. Need, millele saab vastata ühe sõnaga. Küsimused, mis algavad sõnaga "kas".
Parandus: proovi küsimus uuesti sõnastada, kasutades sõnu "kuidas", "mida" jne
2. Suunavad küsimused. Küsimused, mis suunavad ühele kindlale rajale. "See praegune lahendus tundub praegu hea, ent teine lahendus pakuks pikajalisemat tulu. Kumma sa valid?"
Parandus: Avatud küsimused, millele on võimalik pakkuda mitmeid lahendusi. Kui oled aga juba esitanud suunava küsimuse ja ise tajud seda, siis võid lisada veel variante, võimalusi, pehmendades nii ühest suunamist. Üks võimalus on pakkuda inimesele ka vastupidist varianti: "Kui teed nii, siis läheb sinuga hästi … või siis juhtub sinuga hoopis see."
3. Miks?-küsimused. Näiteks: "Miks sa seda tegid?"
Miks?-küsimused on süüdistava alatooniga, neid soovitatakse vältida.
Parandus: asenda "miks" teise küsivormiga: mida, kui palju, kirjelda palun jne.
4. Retoorilised küsimused. "No kas see on siis lahendus?" "Mida sa mõtlesid?"
Parandus: Tee oma hoiakutele restart. Coaching peaks aitama inimest, retoorilised küsimused ei aita.
5. Keeldumine katkestamast. Mõni inimene räägib palju, jutt jõuab ühelt teemalt teisele ning varsti tabad ennast kuulamas juhtumist, mille seos algse teemaga on pehmelt öeldes nõrk, otse öeldes olematu.
Parandus: katkesta jutt ja too algne teema tagasi fookusesse. "Sa rääkisid varem, et …" Või kui sa pole päris kindel, et äkki ikka on inimese jaoks sellel mingi seos algse teemaga, siis küsi otse: "Saaksid sa korra välja tuua, kuidas see on seotud…"
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.