• OMX Baltic0,69%282,9
  • OMX Riga0,5%876,1
  • OMX Tallinn0,99%1 784,39
  • OMX Vilnius0,53%1 110,02
  • S&P 5001,6%5 936,57
  • DOW 301,56%43 182,09
  • Nasdaq 2,15%19 454,5
  • FTSE 1001,24%8 303,1
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,81
  • OMX Baltic0,69%282,9
  • OMX Riga0,5%876,1
  • OMX Tallinn0,99%1 784,39
  • OMX Vilnius0,53%1 110,02
  • S&P 5001,6%5 936,57
  • DOW 301,56%43 182,09
  • Nasdaq 2,15%19 454,5
  • FTSE 1001,24%8 303,1
  • Nikkei 225−0,08%38 444,58
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,81
  • 14.04.11, 13:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saabi tehas Rootsis seisab

Saabi tehas Rootsis Trollhättanis seisab ning ebakindlus töötajate ja allhankijate seas on suur – mis saab edasi?
Edasine sõltub Vladimir Antonovi rahast, kirjutab Dagens Industri. Kui kassasse raha juurde ei tule, ei saa Saab maksta oma allhankijatele ega seega tootmist uuesti käivitada.
Autoosade tootjate katusorganisatsiooni FKG sõnul on paljude firmade olukord kriitiline. Suurim allhankija IAC Group on juba tööjõuvahendusfirma kaudu palgatud 80 inimesele töökoha üles öelnud. FKG juhi Svenåke Berglie sõnul ohustab töökoha kaotus ka püsiva töölepinguga töötajaid.
2009. aastal, kui GM plaanis Saabi tootmise lõpetamist, hindasid Rootsi arenguagentuur ning analüüsifirma WSP, et Rootsis tähendaks see ca 8000 töökoha kadumist. Pooled neist Saabis ja pooled allhankijate juures. Nüüd oleks tagasilöök väiksem, kui firma tõesti uksed sulgema peaks. Tootmist on vahepeal koomale tõmmatud, allhankijad on kohanenud „kõhnema“ Saabiga ning võimalused uut tööd leida on tööturul 2009. aasta kriisiolukorraga võrreldes paremad, näitab uus võimalike mõjude uuring. Näiteks tahab üksi Volvo sõiduautode divisjon Göteborgis palgata juurde 1000 inseneri.
2009. aasta 18. detsembril otsustas General Motors Saabi tootmise lõpetada. 26. jaanuaril 2010 anti aga teada Saabi müügist Hollandi firmale Spyker Cars eesotsas Victor Mulleriga. Tehase taaskäivitamine võttis aega – kokku müüdi 2010. aastal ca 30 000 autot võrreldes 39 000 autoga aasta varem.
29. märtsil seiskus toomine Trollhättanis uuesti, kuna mitmed allhankijad katkestasid tarned. Sellele on järgnenud veel mitmeid katkestusi ning praegu tehas seisab. Tavalisel tööpäeval tuleb konveierilt 220 autot.
Lootus on sellel, et Vene miljardär Vladimir Antonov, kes oli kaasosanik Spykeris, ja tema Convers Group süstivad Saabi uut kapitali. Saab Automobile’i teatel võib kuluda tehase taaskäivitamiseks umbes nädal, kui rahamured on lahendatud.

Seotud lood

Uudised
  • 21.04.11, 13:05
Saabi saaga venib – Antonovi suhtes püsivad kahtlused
Rootsi riigivõla amet teatas täna, et pole suutnud ühele poole saada Vene ärimehe Vladimir Antonovi tausta uurimisega, et veenduda tema sobivuses Saabi omanikeringi.
Börsiuudised
  • 03.05.11, 11:21
Hiinlased saavad osa Saabist
Täna teatas Hollandi autotootja Spyker Cars, et Saab Automobile on sõlminud 150 miljoni eurose koostööleppe hiina Hawtai Motor Groupiga, kirjutab WSJ.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.01.25, 13:00
Firmade müügihinda mõjutavad nii kriisid kui x-faktor
Ettevõtte müügihinna kujunemine on keerukas protsess, kus müüja teeb elus sageli ainukordse tehingu ja emotsionaalne faktor võib olla üsna suur. Paraku seda komponenti hinnastamise juures kasutada ei saa, tõdesid PwC Estonia tehingute nõustamise juhtivkonsultandid Allar Karu ja Sass Karemäe.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele