Ütlus "There's no business like showbusiness" peab paika ka rääkides maailma tippjuhtide kindlustundest kriisijärgses maailmas, ehkki paraku negatiivses võtmes. PwC maailma tippjuhtide uuringu meedia ja meelelahutuse valdkonna kokkuvõte näitab, et selle majandusharu tippjuhid on kõikidest teistest tunduvalt pessimistlikumad nii lähi- kui keskmise perspektiivi kasvuväljavaadete osas. Kui tervikuna usub oma ettevõtte kasvuperspektiivi eeloleval kolmel aastal üle poole juhtidest, siis meedia- ja meelelahutusäri tippjuhtide seas on see suhtarv vaid 27%.
Kuhu kõik kliendid jäid? Meedia- ja meelelahutusäri probleemid algasid juba interneti-põlvkonna pealekasvuga, kes veedab vaba aega rohkem võrgus kui teleri eest ning peab digitaalse info ja meelelahutuse eest maksmist vaat et samavõrra ebaloomulikuks kui orjapidamist.
Muutused tarbijaharjumustes on teema, mis paneb muretsema 75% maailma meedia- ja meelelahutusäri tippjuhtidest. Probleemides peituvad siiski ka võimalused: tippjuhid näevad pääseteed innovatsioonis ja ettevõtte strateegia muutmises, et nõudliku tarbija ootustele vastata. Seda, mida tarbijad tahavad, üritatakse üha enam tarbijate endi käest küsida. Töötavate lahenduste leidmisel võib võtmeteguriks osutuda ka IT-uuenduste ärakasutamine, nii et meedia ning IT- ja/või kommunikatsioonisektori integratsioon, mis 1990ndate lõpu "dotcom-mulli" ajal ootusi ei õigustunud, võib nüüd osutuda võitvaks lahenduseks.
Suur aeg nõuab suuri inimesi. Rohkem kui enamik teisi valdkondi, sõltub meedia- ja meelelahutusäris edu töötajate kvaliteedist, fanatismist ja lojaalsusest. Langevate tulude ja kärbitud palkadega silmitsi seisvad tippjuhid peavad ka siin kivist vett välja pigistama: heade töötajate nappuses nähakse tõsist probleemi, millele lahendust otsitakse eri koostöömudelitest teiste organisatsioonidega, osaajaga või lepinguliste töötajate palkamises, üha noorenevas töötajaskonnas, aga ka naiste osakaalu suurendamises töötajate seas.
Väljakutsed endiselt olemas. Kokkuvõtteks võib öelda, et väljakutsed õigete valikute tegemisel on jätkuvalt olemas - eelkõige on positiivsed tulemused ootamas neid, kes kiiremini leiavad sobivaima koha uues digitaalses väärtuseahelas ning suudavad nutitelefonide plahvatuslikult kasvavat kasutajaskonda endale reaalset raha sisse tooma panna. Ka Eesti ajalehti on võimalik lugeda tahvelarvutitele sobivates versioonides, mis näitab me ettevõtjate usku digitaalse meedia arengusse ja eeskätt sellesse investeerimise vajadusse. See, kui kiiresti ettevõtjad suudavad teha ärilisi otsuseid ümberkujunenud olukorras, olles valmis võtma riske ning vajadusel eksperimenteerima, võib saada otsustavaks tulevikukasvu jagamisel.
Autor: Eva Jansen
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.