Ehitus Service OÜ (kauplused Bauhof) tegevdirektori Jaanus Vihandi sõnul ei kujuta Bauhaus neile suurt ohtu. Suuremat konkurentsi pakuvad pigem teised üle Eesti asuvad ehituskaupluste ketid. "Viimase aastaga on ehituskaupluste turul leidnud aset suured muutused: lahkus KEY Ehituskaubamaja, asemele tuli Bauhaus, aga Bauhof (Ehitus Service OÜ) ühines Ehitusmarketiga. Tuleb märkida, et languse ajal on turule isegi parem tulla, kuna kaupluste ehitamine on siis odavam ja valik ehitustööliste turul on suurem," seletas Rautakesko ASi tegevdirektor.
Kõik hinnakõikumised ei jõuagi tarbijani. Ehituskaupluste juhatajate sõnul oleks vale ainult hinnatõusust rääkida. "Võrreldes praegust olukorda sellega, mis oli paar aastat tagasi, võib isegi öelda, et hinnad on langenud," märkis Ivask. "Muidugi on midagi kallinenud, kuid tarbija jaoks ei ole see nii märgatav, kuna kauplustes on hulganisti üldist hinnatõusu leevendavaid sooduspakkumisi."
Optimera Estonia ASi juhatuse liikme sõnul on tänavused hinnamuutused olnud peamiselt n-ö kosmeetilist laadi. Vastavalt sisseostuhindade muutumisele materjal kas kallineb või odavneb. "Ärge unustage, et professionaalsetele klientidele kehtib eriline soodustussüsteem, aga eratarbijate seas on laialt levinud kliendikaardid," lisas Kutser.
"Arvestades Eesti ehitusmaterjalide turul valitsevat tihedat konkurentsi, ei tule hüppelisi hinnakõikumisi lähiajal isegi elektri, kütuse ja toorme kallinemise korral. Kuid majanduse ja nõudluse taastumise tulemusena on 3-5protsendine hinnatõus vältimatu," prognoosib Ivask.
Tänavu kallines märgatavalt puit ning see mõjutas ka teiste toormehinnast sõltuvate materjalide maksumust. Kallinesid keemiakaubad ja paljud muud ehitus- ja viimistlusmaterjalid, rääkimata metalli kallinemisest maailmaturul. "Hinnad kõiguvad, kuid kõik need kõikumised ei jõuagi ostjani," rahustab Ivask.
Kutser aga lisab, et turule ilmuvad üha efektiivsemad ja kasutajasõbralikumad tooted, tasakaalustades sellega hinnamuutusi.
Viimasel ajal on ehitusmaterjalide turule ilmunud palju uusi tooteid. "Turule on tulnud hulk energia- ja keskkonnasäästlikke materjale, olulist rõhku pannakse eluruumide sisekliima parandamisele," märkis Anton Kutser Optimera Estonia ASist. "Muutunud on ka tavalised elektrikaubad, tööriistad, soojustusmaterjalid ja nende kasutustehnoloogiad."
Rautakesko ASi tegevdirektori Alo Ivaski sõnul pööravad nii tarbijad kui ka tootjad aina rohkem tähelepanu energia- ja keskkonnasäästlikkusele. "Üldiselt aga suurt tarbimiskasvu näha ei ole. Läbimüük suureneb ainult ekstreemsete ilmatingimuste korral. Näiteks, talvel osteti palju labidaid, radiaatoreid, lumekaitsevahendeid. Suvel suureneb kliimaseadmete ja ventilaatorite müük," ütles Ivask.