Eelmisel nädalal vastu võetud Vedelkütuse erimärgistamise seaduse muutmisele muutmisettepanekuid ei esitatud. Selline teade on ebameeldivalt üllatav, jättes sisulised probleemid tähelepanuta.
Nädal varem pöördus mitu liitu rahanduskomisjoni poole ettepanekuga eelnõu muuta või menetlusest välja arvata. Varem on pöördumise teinud metsanduse alaliidud. Eesti riik ei peaks koostama eelnõusid liigselt kiirustades ning asjassepuutuvaid kommentaare ja ettepanekuid kõrvale jättes. Kuid mõnikord eesmärk pühitseb abinõu ning riigieelarvesse lisaraha saamise nimel ei võeta arvesse, kuidas nende otsused Eesti ettevõtete konkurentsivõimet mõjutavad.
Seadusel mitmed puudused. Ehitusmaterjalitööstuses on veel halvad ja väga halvad ajad. Ehitusmaterjalitööstuse erinevate tooterühmade müügi langus 2010. aastal võrrelduna 2008. aastaga on olnud 50 - 75%. Sellist langust ei korva 10-20% tõus, nagu tänavuselt aastalt oodatakse.
Tööstusharud on erineva spetsiifikaga. Kiputakse üldistama kaevandajate problemaatika põlevkivile ja sisuliselt unustatakse ehitusmaavarad. Erinevate tooterühmade puhul on oluline, millised on nende ekspordivõimalused.
Üksikute maksude mõju ei pruugi olla tõesti üleliia suur, kuid kogumõju kahjuks analüüsides arvesse ei võeta. See lõikab valusalt Eesti riigi ettevõtete ekspordivõimekust.
Kannatab konkurentsivõime naabritega. Meie valdkonna ettevõtted kipuvad kaotama Soome ettevõtlusele pea kõikides kategooriates, v.a tööjõu hind. Praeguse seisuga on riigi esindajad teinud palju Eesti ettevõtete konkurentsivõime vähendamiseks ning naaberriikide ettevõtete konkurentsivõime tõstmiseks.
Olulised muutused tööstuses vajavad aega. Pea kõik maksutõusud toimuvad ülilühikese etteteatamisajaga. Näiteks kaevandusõiguse tasu on alates 1994. aastast määrusega tõstetud seitse korda, neist ainult üks kord toimus see varem kui kaks kuud enne makse kehtima hakkamist. Kahel juhul on see toimunud pärast makse kehtimahakkamist, see tähendab tagantjärele.
Oleme 20 aastat taasiseseisvad. Palun võtame otsused vastu perspektiivitundega.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.