• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 2251,19%39 161,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 27.06.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veokid peatuvad tulevikus Sillamäel

Parklaprojekti eesmärk on koristada maantee pervelt ära veokite rivi, suurendades sellega liiklusohutust. Ka piiri ületamist ootavate veokijuhtide elu peaks muutuma lihtsamaks. Parkla-alal luuakse neile head tingimused mitte ainult puhkamiseks, vaid ka tollidokumentide vormistamiseks. Tagatakse juurdepääs internetile.
"Tähtis on ka see, et veokijuhtidel võimaldatakse järgida normaalset töö- ja puhkerežiimi. Praegu teepervel oodates ei saa nad normaalselt puhata, kuna peavad kogu aeg koos järjekorraga liikuma," ütles Sillamäe Sadama turundusdirektor Andrei Birov.
Tema sõnul oli veokiparkla idee algataja Euroopa Parlament, mis eraldas teatud summad piiriületusprobleemide lahendamiseks ELi-Venemaa piiril ja korraldas vastava hanke. Eestis võitis selle hanke Sillamäe Sadam.
"Kuid võib öelda, et osaliselt oli see ka eraalgatus, kuna piirületusprobleem tõstatati Euroopa Parlamendis alles pärast rahulolematute transpordiettevõtete pöördumist," seletas Birov.
Ei mingit äri, ainult isiklik huvi. Hoolimata kõrgest väärtusest vedajate silmis ei ole parklal äri seisukohalt praktiliselt mitte mingit tähtsust. Sillamäe Sadama juhtkond tunnistab, et investeeringu tasuvusperiood on väga pikk ning on võimalik, et nad ei saagi veokiparklasse paigutatud summasid tagasi. "Teine asi, et olles Euroopa Liidu idapoolseim sadam, oleme huvitatud, et Eesti-Vene piiri ületamise probleem saaks lahendatud. Selles mõttes ei ole Sillamäe Sadam mitte ainult ehitatava parkla omanik, vaid ka huvitatud klient," rääkis Birov.
Euroopa Liit toetab projekti 1,15 miljoni euroga, samas kui ülejäänud (tunduvalt suurema) osa eraldab Sillamäe Sadam. Küsimusele, mis saab parklast, kui ühel hetkel järjekorrad piirilt kaovad, vastas Birov: "See saab olema tõesti rõõmus päev! Parklale leiame mingi muu kasutuse. Näiteks võivad siin parkida sadamasse suunduvad veokid."
Graafiku järgi peaks Sillamäe parkla saama valmis alles 2012. aasta veebruariks, kuid see avatakse juba augustis.
Üheaegselt Sillamäe projektiga on käimas ka parklate ehitus Koidula, Luhamaa ja Narva piiripunktis. Nende parklate põhirõhk hakkab olema sõiduautode ja busside teenindamisel.
Hiljem ühendab piiripunktide tööd ühtne elektrooniline süsteem, mis peaks muutma piiri ületamise tsiviliseerituks ja välistama igasugused mahhinatsioonid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele