Mitmed börsiettevõtted, nagu Baltika, Nordecon, Olympic ja Tallinna Kaubamaja, on taandunud välisturgudelt. Sest välisturgudel kadus kasumilootus. Selgub, et ettevõtete juhid on keskendunud pelgalt kasvule ja alahinnanud konkurentsieelise tähtsust, kuigi sellest sõltub ettevõtte kasumlik kasv.
Ettevõtte konkurentsieelis põhineb unikaalsetel ressurssidel, millega luuakse kliendile unikaalset väärtust. Teada-tuntud tõde on praktikas päris kõva pähkel. Seda näitavad ebakõlad investeeringute, ressursside ja väärtuspakkumise vahel. Olgu see järgnevalt selgitatud Selveri näitel.
Selver lubab tarbijale usaldusväärsust, sõbralikku õhkkonda, kiiret ja asjatundlikku teenindust, kvaliteetseid kaupu, maitsvat, laia ja uudse valikuga kööki, head asukohta ning omatooteid, mis on ühtlasi tervislikud, sõbraliku ja silmatorkava kujunduse ning hea hinnaga. Selver lubab liiga palju. Selveril tuleb otsustada, millega ta tahab eristuda ja keskenduma selle saavutamisele.
Investeeringud on väga hea mõõdupuu konkurentsieelise hindamiseks. Kui investeeringud tugevdavad unikaalseid ressursse unikaalse väärtuse pakkumisel, on kõik ilusti paigas. Kui aga investeeringud räägivad ühest ja väärtuspakkumine teisest asjast, on konkurentsieelise küsimustele pealiskaudselt vastatud.
Konkurentsieelisele tasuks palju tõsisemalt mõelda ja selle nimel tegutseda ka teistel kodumaistel ettevõtetel. Vastasel juhul kaotatakse raha mitte ainult välisturgudel vaid ka koduturul.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.