Eile õhtul pärast pikka ootamist avalikustatud autotootja majandustulemused olid oodatult kurvad, lisaks kustus lootus saada rahasüst sportautode müügist.
Autotootja esimese poolaasta kahjum oli 224 mln eurot, mis on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga neljandiku võrra suurem. Sellele lisaks avaldas Saab nagetiivse uudise, et Vene ärimees Vladimir Antonov loobub Saabi omaniku Spykeri sportautode tootmise ostmisest.
Saabi müügitulu oli esimesel poolaastal 359 mln eurot, mis on küll parem, kui eelmise aasta samal perioodil, kui müüki tehti 240 tuhande euro eest. Kuid viimane oli aeg, mil General Motors müüs Saabi maha ja see tõmbas tookord brändi müüki tugevalt alla.
Saabide tootmine katkes selle aasta aprillis, kui tarnijatele maksmata jäänud arvete tõttu otsustasid need autotootja varustamise peatada. Tehaste seisak on praktiliselt jätkunud terve suve ja tõi nüüd teises kvartalis kaasa müügi kukkumise. See vähenes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes peaaegu kaks korda.
Raportis tõdetakse, et Saab Automobile’i investor Swedish Automobile (varasema nimega Spyker) ei ole praeguseks kindlustanud finantseerimist selleks, et tootmist taas käivitada. Müügiprognoosi on selleks aastaks järk-järgult vähendatud ja tõmmati eelmises kvartalis 80 tuhande auto peale.
Ettevõte prognoosib selleks aastaks märkimisväärset netokahjumit, lisades, et likviidsuskriisi ja Saabi elushoidmise nimel tehakse kõvasti tööd. „Juhatus töötab erinevate stsenaariumide kallal, et kindlustada finantseerimine ja Saabi jätkamine pikaajaliselt.“
„See ei ole uudis, et kvartal on olnud ettevõtte jaoks kujuteldamatult keeruline,“ kirjutas Saabi juht Victor Muller raportis, „ei ole midagi kurvemat meie lojaalsete töötajatele palga maksmise edasilükkamisest ja minu siiras vabandus nende ees.“
Muller kirjutas ka, et see äriplaan, mille järgi Saab Automobile on siiani töötanud, ei kehti enam ja samuti on neil raskusi varade hindamisega. Välja töötatakse uut plaani.
Selle aasta veebruari lõpus teatas Saab, et Vladimir Antonovi ettevõte CPP Global Holdings Limited ostab ära Saabi omaniku sportautode tootmise. Tehing oleks andnud Saabile u 30 mln lisaeurot ja kustutanud ka nii mõnedki võlad, kuid eile teatati plaanitava tehingu katkemisest. Vastavalt raportile käivad Antonoviga endiselt läbirääkimised, kuid Spykeri müügiks otsitakse ka teisi võimalusi, vahendab Dagens Industri.
Raporti järgi on Saabi lootusekiireks endiselt Hiina investorite Pang Da ja Youngmani lühiajaline rahaüst 245 mln euro näol, kuid praegu pole kindel, kas selleteemalised läbirääkimised kannavad ka vilja.
Saab Automobile pidi oma poolaasta tulemused avalikustama eelmisel reedel, kuid siis lükati see edasi eile hommikule põhjendusega, et raport pole veel valmis. Eilegi venitati tulemuste avalikustamisega, need said teatavaks Eesti aja järgi kell 20.30. See tähendab kaks tundi pärast seda, kui Amsterdami börs, kus Saabi emafirma Swedish Automobile on noteeritud, oli sulgunud.
Seotud lood
Pankrotistunud Rootsi autotootja Saab tükeldamine jätkub: võlgade katteks on müüki pandud Saabi tehasemuuseumis olevad sõidukid.
Hoolimata sellest, et Rootsi autofirma Saab on pankrotis, toodetakse lähinädalatel sealses Trollhättani tehases veel sadakond uut Saabi.
Saab müüs maha ja liisis seejärel kohe tagasi oma Trollhättani tehased. Esialgu päästab see suurte finantsraskustes ettevõtte pankrotist.
Rootsi ärilehe Dagens Industri teatel on Saab saamas suurinvestorit USAst, vahendab Kauppalehti.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.