Turundustiimi väljakutse reisibüroo jaoks on kindlasti see, et me konkureerime terve maailmaga, sest lennupileteid saab osta ükskõik mis veebilehelt nii välismaalt kui ka Eestist, ütles Estraveli turundusdirektor Mari-Liis Rüütsalu tänasel Äripäeva seminaril Turunduseelarve 2012.
"Meil puudub oma toode, me ei telli mingeid tooteid ette. Turundusplaani tehes peame jätma endale palju ruumi," kommenteeris Rüütsalu Estraveli turunduseelarvet. Ta selgitas, et neil tuleb toode tihtipeale üks päev enne ja juba järgmisel päeval tuleb seda müüa.
Väljakutse turundustiimi jaoks on ka see, et laoseis pidevalt muutub, sest hinnad muutuvad ja seda ei saa kontrollida. "Meil puudub klientidega otsene kontakt ehk meil on kõik peaaegu elektrooniline ning suhtlus käib e-mailide teel, samuti on klientide dokumendid skanneeritud," nimetas Rüütsalu veel ühte väljakutset.
Rüütsalu loetles 6 sammu, mida läbides koostab reisibüroo turunduseelarvet:
• PR – Estravelis on see tähtsal kohal. See töötab turunduseelarve puhul. Tugevdab arvamusliidri kuvandit. Valmisolek ja kriisikommunikatsioon. Sa ei saa öelda, et oled usaldusväärne, vaid pead tegema selliseid tegusid, mis näitavad, et oled usaldusväärne. Nišitoodete PR toimub sotsiaalmeedias. Reisibüroo annab välja Estravelleri ajakirja.
• Osalemine ja müük messidel. Siin on kolm eesmärki: rahvusvahelised messid (sissetulev turism, konverentsiturism Hiina ja Venemaa turg). Rahvusvahelised messid (turism Eestist välja, uued tooted ja partnerid). See töötab, inimesed tulevad messidele ja ostavad endale reise jne. Samuti müük messil Tourest 2012.
• „Omakanalite“ suurendamine. E-mailiturunduse efektiivsem kasutus, sellega on võimalik palju müüa. Facebooki baasi hoidmine ja laiendamine, see müüb, aga oleneb, mida müüd. Järgmisel aastal pöörab Estravel senisest enam tähelepanu venekeelsetele klientidele. Edukaks ostus näiteks Estraveli kevadine loosimäng.
• Estraveli oma odavbrand ehk SKY24.ee. See on lihtne ja arusaadav, ei ole liigset müra.
• Müügiedenduskampaaniad. Kindlad ja garanteeritud tooted (lennupiletid, puhkusereisid, villakampaania jne). Kampaaniad partneritega (müüme RIMIs pileteid, selega suutsid haarata seda klientuuri, kes ilmselt poleks Estravelisse kunagi sisse astunud. Äriklientidele suunatud kampaaniad.
• Arendus- arendusprojektid, mis töös ning mis vaja turule tuua.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!