Sulle pole ilmselt uudis, et küsimused, mida koosolekul arutatakse, on oma olemuselt korduva iseloomuga. Ma mõtlen just neid küsimusi, mille juurde me mingi sagedusega ikka ja uuesti tagasi tuleme: Kuidas tõsta müüki? Milline võiks olla järgmine kampaania? Kuidas vähendada lepingute lõpetamist jne.
Mõnikord on vaja neid asju ratsionaalselt arutada ja valida juba mõni varem proovitud lahendus. Enamasti on siiski arukas otsida ka uusi lahendusvõimalusi.
Aga mis juhtub?
Korduvate küsimuste puhul on tavalisest veel raskem inimesi "käima saada". Nad kipuvad pakkuma ideid, mida oled juba n + 1 korda kuulnud.
Sellest karist möödatriivimiseks tee lihtne parkimismaja harjutus:
1. Anna ajurünnaku alguses igale osalejale tühi paber ja palu tal 2-3 minutiga panna kirja need ideed, mis tal olid arutluse all oleva probleemi lahendusena juba enne koosoleku algust olemas.
2. Seejärel "parkige" need ideed kusagile ära (kleepige seinale, istuge peale, pistke kotti vmt) ja leppige kokku, et ajurünnaku jooksul te neid ei kasuta.
3. Võtke need ideed pärast ajurünnaku lõppu n-ö ideede hindamise ja järgmiste tegevuste otsustamise ajaks taas välja.
4. Valige tegevused kõikide ideede seast. Sel moel lood suurema eelduse, et inimesed tõesti töötavad kaasa ja pingutavad lahenduse leidmise nimel, mitte ei paku vanu, äraleierdatud ideid.
Autor: Indrek Maripuu
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.