• OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5000,73%5 754,45
  • DOW 300,65%42 065,25
  • Nasdaq 0,85%18 334,63
  • FTSE 100−0,1%8 176,37
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,35
  • OMX Baltic−0,25%272,29
  • OMX Riga−0,13%872,59
  • OMX Tallinn−0,33%1 736,47
  • OMX Vilnius−0,27%1 050,05
  • S&P 5000,73%5 754,45
  • DOW 300,65%42 065,25
  • Nasdaq 0,85%18 334,63
  • FTSE 100−0,1%8 176,37
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,35
  • 21.09.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

400 sõidukiga veokipargi omanik - veofirma või siiski mitte?

Sellel aastal sattus Äripäeva huviorbiiti üllatava tegevusega ettevõtte.
Äriregistris tegevusalaks kaubaveod maanteel deklareerinud ning Äripäeva autotranspordi edetabelisse sattunud Autologistika on head finantsnäitajad saavutanud hoopis liisimisega. Veokite ja tööjõu rentimisele andsid majandusliku põhjuse kunagised Eesti pankade finantseerimistingimused.
Liisingufirmana tegutsev autovedaja. Hoolimata sellest, et äriregistris on firma tegevusalaks märgitud kaubaveod maanteel, on ettevõtte eesmärk algusest peale olnud autode rentimine. "Me ei ole transporditeenust pakkuv ettevõte, vaid pigem liisingufirma. Rendime ja liisime grupi sees sõidukeid veofirmadele," selgitas ettevõtte tegevjuht Aarne Saareväli.
Ta lisas, et Autologistika on lihtsalt vara omav ettevõte, mis rendib autosid ja autojuhte väljapoole Eestit grupisisestele ettevõtetele Soome ja Venemaale.
Põhjused topeltmaksustamise lepingutes. "On ju üldteada, et Eesti ja Venemaa vahel ei ole topeltmaksustamise vältimise lepingut, mis on olemas Eesti-Soome ja Soome-Venemaa vahel. Meil on lihtsam Soome partneritega suhelda ja töötada ning soomlastel on parem Venemaaga suhelda," selgitas Saareväli.
Põhjus, miks ettevõtte kaubavedudega ise ei tegele, on majanduslik - Vene vedajatel on kergem transpordiks vajalikke lubasid hahkida. "Neil on Euroopas töötada või vedusid teha kordades lihtsam, sest nad saavad veolubasid tunduvalt kergemini. Samuti on tööjõud Venemaal odav," rääkis Saareväli.
Sõidukite hulk, mida Saareväli ettevõttega seotuks nimetab, on muljet avaldav - 400. Juriidiliselt kuuluvad need pankadele ja liisingufirmadele. "Meie oleme kapitalirendirendi vormis need grupis allrendile andnud. Ettevõtte omanduses hakkab sõidukite hulk vähenema, kui oleme autod välja ostnud ja edasi liisinud," selgitas Saareväli.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.10.24, 14:24
Generatsioonide juhtimine Tele2s: eri põlvkondade tugevused viivad parema tulemuseni
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele