Konkurentidest nutikamalt tegutsemine on imelihtne - vaja on vaid panustada mõtlemisesse senisest 50% rohkem aega. Samuti tuleb alustada selle taastamisega, mis kool ja lasteaed on meis tapnud, kirjutab Harvard Business Review (HBR).
Tead Apple'i kunagist "Think different" kampaaniat? Kampaania peamine eesmärk oli meenutada, mille eest Apple seisab, kes on nende kangelased. Need olid inimesed, kes mõtlesid teisiti ja viisid oma ideed ellu: nt Albert Einstein, Bob Dylan, Martin Luther King, Richard Branson, John Lennon ja paljud teised.
Mõtlemisoskus. Jeff Dyer ja Hal Gregersen kirjutavad HBRis, et erinevad uuringud näitavad selgelt, et need inimesed olid küll erilised ja silmapaistvad, aga nende edu ei seisnenud erilises andes, vaid selles, et nad võtsid mõtlemiseks aega ja nende assotsiatiivse mõtlemise oskus oli väga hea - nad oskasid leida erinevate nähtuste, faktide, sündmuste, objektide vahel uusi seoseid. Nimetatud autorite enam kui 5000 ettevõtja seas tehtud uuring näitas, et igaüks suudab nendega võrreldavalt mõelda, kui ta vaid piisavalt vaeva näeb. Näiteks oleks vaja mõtlemisele kulutada senisest 50% enam aega.
Kui see nii lihtne on, miks inimesed ei kuluta lihtsalt rohkem aega mõtlemisele ega saavuta suurepäraseid tulemusi? Harvard Medical School'is tehtud uuring annab vastuse ja jahmatab: 60-80% inimestest leiavad, et massist erinevalt mõtlemine on ebamugav ja kurnav. Laias laastus tuleb kolmandik loova mõtlemise oskusest geenidest ja ülejäänu keskkonnast, kus elame ja viibime.
Seega, enamus tulemust mõjutavatest tegurites on su enda käes. Alusta sellest, et õpid kasutama assotsiatiivse mõtlemise abivahendeid ja/või erinevaid loova mõtlemise metoodikaid - neid on veebis miljoneid erinevaid (näiteks GameStorming). Võtke need oma meeskonnaga ette, katsetage, võrrelge erinevate meetodite kasutamisel saadud tulemusi ja tehke enda jaoks järeldusi. Võtke selle jaoks aega. Palju rohkem aega kui seni, see parandab, mitte ei halvenda sooritust.
Autor: Indrek Maripuu
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele