• OMX Baltic0,78%288,76
  • OMX Riga−0,51%873,57
  • OMX Tallinn0,02%1 826,74
  • OMX Vilnius0,07%1 124,15
  • S&P 5000,61%6 086,37
  • DOW 300,3%44 156,73
  • Nasdaq 1,28%20 009,34
  • FTSE 1000,08%8 551,99
  • Nikkei 2250,79%39 958,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,15
  • OMX Baltic0,78%288,76
  • OMX Riga−0,51%873,57
  • OMX Tallinn0,02%1 826,74
  • OMX Vilnius0,07%1 124,15
  • S&P 5000,61%6 086,37
  • DOW 300,3%44 156,73
  • Nasdaq 1,28%20 009,34
  • FTSE 1000,08%8 551,99
  • Nikkei 2250,79%39 958,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,15
  • 26.10.11, 15:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ukraina ja Usbekistan peavad autosõda

Ukraina ja Usbekistan peavad vihast kaubandussõda, püüdes kaitsta koduturgu importautode eest, teatab autoportaal whatcar.ee.
Ukraina ja Usbekistani vahel lahvatas vihane autotüli, kuna Usbekistan otsustas asuda jõuliselt kaitsma oma autoturgu ning kehtestas Ukrainas toodetud sõiduautodele karmi tollimaksu: 1-1,5-liitrise mootoriga auto tollimaks on 30% sõiduki hinnast pluss kaks dollarit jõuallika töömahu iga kuupsentimeetri kohta.
See otsus lisas Ukrainas toodetud 1,5-liitrise mootoriga ZAZ Forsa umbes 8500eurosele baashinnale ca 2550 eurot tollimaksu pluss ca 2200 eurot mootori töömahu maksu. Kokku kasvas auto hind 13 250 euroni ehk 64%. Siinjuures pole arvestatud transpordi- ja vahenduskulu.
Mõistagi ajas see Ukraina autotootjate liidul harja punaseks ning pärast mõningast lobitööd valitsusega valmis veelgi karmim otsus: Ukraina lubab lähima kolme aasta jooksul tuua riiki vaid kolm Usbekistanis toodetud autot.
Impordikvooti kirjutati üks auto mootori töömahuga kuni üks liiter (Daewoo Matiz), üks 1-1,5-liitrine (Daewoo Nexia) ja üks üle 1,5-liitrise mootoriga sõiduk (Daewoo Lacetti).
See on Usbekistani autotööstusele karm löök, sest mullu müüdi Ukrainas 3109 Usbekistanis toodetud Daewood, 2011. aasta üheksa kuuga aga 5205.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 11:31
ESG – midagi enamat kui mood
Mõned trendid jäävad meiega kauaks, mõned kaovad sootuks ja mõned muutuvad, kohanedes hetkeolukorraga. Ettevõtete keskkonna-, sotsiaalsed ja juhtimisstandardid (Environmental, Social and Governance – ESG) peavad muutuma, seda eriti seoses eelseisvate struktuursete muutustega poliitikas. Olukord näib olevat Trumpi tulekuga kardinaalselt muutunud, kuid tegelikult on muutused toimunud juba päris pikka aega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele