Ukraina ja Usbekistan peavad vihast kaubandussõda, püüdes kaitsta koduturgu importautode eest, teatab autoportaal whatcar.ee.
Ukraina ja Usbekistani vahel lahvatas vihane autotüli, kuna Usbekistan otsustas asuda jõuliselt kaitsma oma autoturgu ning kehtestas Ukrainas toodetud sõiduautodele karmi tollimaksu: 1-1,5-liitrise mootoriga auto tollimaks on 30% sõiduki hinnast pluss kaks dollarit jõuallika töömahu iga kuupsentimeetri kohta.
See otsus lisas Ukrainas toodetud 1,5-liitrise mootoriga ZAZ Forsa umbes 8500eurosele baashinnale ca 2550 eurot tollimaksu pluss ca 2200 eurot mootori töömahu maksu. Kokku kasvas auto hind 13 250 euroni ehk 64%. Siinjuures pole arvestatud transpordi- ja vahenduskulu.
Mõistagi ajas see Ukraina autotootjate liidul harja punaseks ning pärast mõningast lobitööd valitsusega valmis veelgi karmim otsus: Ukraina lubab lähima kolme aasta jooksul tuua riiki vaid kolm Usbekistanis toodetud autot.
Impordikvooti kirjutati üks auto mootori töömahuga kuni üks liiter (Daewoo Matiz), üks 1-1,5-liitrine (Daewoo Nexia) ja üks üle 1,5-liitrise mootoriga sõiduk (Daewoo Lacetti).
See on Usbekistani autotööstusele karm löök, sest mullu müüdi Ukrainas 3109 Usbekistanis toodetud Daewood, 2011. aasta üheksa kuuga aga 5205.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.