Ukraina ja Usbekistan peavad vihast kaubandussõda, püüdes kaitsta koduturgu importautode eest, teatab autoportaal whatcar.ee.
Ukraina ja Usbekistani vahel lahvatas vihane autotüli, kuna Usbekistan otsustas asuda jõuliselt kaitsma oma autoturgu ning kehtestas Ukrainas toodetud sõiduautodele karmi tollimaksu: 1-1,5-liitrise mootoriga auto tollimaks on 30% sõiduki hinnast pluss kaks dollarit jõuallika töömahu iga kuupsentimeetri kohta.
See otsus lisas Ukrainas toodetud 1,5-liitrise mootoriga ZAZ Forsa umbes 8500eurosele baashinnale ca 2550 eurot tollimaksu pluss ca 2200 eurot mootori töömahu maksu. Kokku kasvas auto hind 13 250 euroni ehk 64%. Siinjuures pole arvestatud transpordi- ja vahenduskulu.
Mõistagi ajas see Ukraina autotootjate liidul harja punaseks ning pärast mõningast lobitööd valitsusega valmis veelgi karmim otsus: Ukraina lubab lähima kolme aasta jooksul tuua riiki vaid kolm Usbekistanis toodetud autot.
Impordikvooti kirjutati üks auto mootori töömahuga kuni üks liiter (Daewoo Matiz), üks 1-1,5-liitrine (Daewoo Nexia) ja üks üle 1,5-liitrise mootoriga sõiduk (Daewoo Lacetti).
See on Usbekistani autotööstusele karm löök, sest mullu müüdi Ukrainas 3109 Usbekistanis toodetud Daewood, 2011. aasta üheksa kuuga aga 5205.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Mõned trendid jäävad meiega kauaks, mõned kaovad sootuks ja mõned muutuvad, kohanedes hetkeolukorraga. Ettevõtete keskkonna-, sotsiaalsed ja juhtimisstandardid (Environmental, Social and Governance – ESG) peavad muutuma, seda eriti seoses eelseisvate struktuursete muutustega poliitikas. Olukord näib olevat Trumpi tulekuga kardinaalselt muutunud, kuid tegelikult on muutused toimunud juba päris pikka aega.