Kui Tallinna Sadam sõlmis kevadel üle aastate kalleima koostööleppe Venemaa päritolu logistika- ja transpordikontserniga Rail Garant, ei osanud keegi arvata, et sellele järgnevad läbi lillede ebaviisakad väljaütlemised meedias ning tagatipuks kroonib kogu asja kohtuvaidluste kobar.
Et aga vaidluste ja kohtukaasuste aluseks on nii palju erinevaid põhjusi, püüab käesolev Logistika kuukiri anda ülevaate Muugal tegutseva konteinerterminali omanike ning Tallinna Sadama vahelistest tülidest. Pretensioone kerkib terminali operaatorfirmal ja selle omanikul Anatoli Kanajevil riigiomanduses olevale ettevõttele nagu seeni pärast sügisvihma, mistõttu ajab protsesside käik isegi allakirjutanul mõtted sassi. Saame siiski ära märkida peamised argumendid, millega transiidiärimehed on sadama kohtuteele tõmmanud.
Ärevaks teevad ainult faktid, et asjasse on mingil moel pühendatud ka kõrged võimuinstantsid. Nimetada võib Euroopa Komisjoni, kapot ja riigikontrolli.
Sadam seisab aga konfliktis sirge seljaga. Olgugi et kohtuveskid ragistavad, on nemad seni kohtu poolt õigeks tunnistatud. Samuti on nende ütlused protsessi kohta emotsioonideta otsekohesed. Aga kuni pole süüdimõistvat otsust, peab lähtuma süütuse presumptsioonist ja vaatama vaid konfliktis toodud argumente. Kuid nagu ütleb vaidluste algataja ise, võib jõukatsumine enne raugemist kesta mitu aastat.
Kurb on ainult asjaolu, et sama kaua, kui kestavad vaidlused, võib ka rahalaev reidil seista. Isegi Tallinna Sadam pole kindel, kas vastasseisja Transiidikeskus ei või mõne juriidilise nüansiga kauaoodatud uue konteinerterminali ehituse seisma panna.
Uus terminalioperaator Rail Garant Estonia kooskõlastab praegu ehituslubasid ning kui need vaidluste taha toppama ei jää, peab üle aia naaber ja vihane rivaal pealt vaatama, kuidas võõras tuleb väidetavalt talle lubatud liivakasti mängima.
Seotud lood
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.