Kaubasaadetise avamisel võib klienti tabada ebameeldiv üllatus, kui selgub, et kaup on purunenud, riknenud või saanud muul moel kahjustada. Sellele järgneb enamasti nn süüdlase leidmise protsess ning kahjukäsitlus, millele võib aega kuluda paar nädalat kuni paar kuud.
Selleks, et kahjukäsitlemine läheks nagu õlitatult, tuleks teada tingimusi, kuidas avastusega käituda.
Fikseeri juhtum. Esimese asjana tuleb kauba kahju fikseerida. "Esmalt tuleks kahju fikseerida, tehes pildid ja tehes märkuse veolehele ehk CMRile," ütles ekspedeerimisfirma Kühne+Nagel ASi müügijuht Urmo Paluste. Samuti tuleks saatelehele märkida purunenud või kahjustada saanud ühikute arv, täiendas Via 3L Spedition OÜ juhatuse liige Lauri Latt. Ning vähem tähtis ei ole ka teavitada leiust saadetise kohale toimetanud veofirmat või ekspedeerijat.
Lati sõnul saab klient muidugi ka transpordifirmalt või ekspedeerijalt esmased juhtnöörid, kuidas käituda. "Kui kahju on suur, on kindlasti vaja kohale kutsuda kindlustuse esindaja, aga selle otsustab juba transpordifirma. Kindlasti fikseerida kahjustus kaubaveo saatelehel ning teha purunenud kaupadest pildid, seda juba haagises," ütles Latt.
Teavita osapooli leiust. Lisaks tuleb veose kahjustusest informeerida kindlustusandjat, sest temagi tahab olukorra fikseerida ning vajadusel kauba üle vaadata.
Paluste sõnul toimub kauba kahjustuste menetlus analoogselt muude valdkondade kindlustusjuhtumitega. Kindlustusseltsile esitatakse kogu tõestusmaterjal ja kahjusumma ning kindlustusselts menetleb seda vastavalt ettenähtud korrale. Paluste ütles, et menetluse kestus sõltub kindlustusseltsist ja tema käsitlustingimustest.
Dokumendid korda. Seesam Insurance ASi turundusjuhi Eve-Liis Arvisto sõnul sõltub kahjukäsitluse protsessi pikkus sellest, kui kiiresti esitatakse kindlustusele dokumendid. "Kui kõik vajalikud dokumendid on korrektselt vormistatud ja kindlustusele esitatud, teeb kindlustusselts otsuse ühe kuu jooksul kindlustusjuhtumist teada saamisest," ütles Arvisto.
Keerulisem on juhtumitega, millega on seotud politsei, rääkis If Kindlustuse kommunikatsioonijuht Rain Porss ja lisas, et selliste juhtumite käsitlemine võtab kauem aega. Kuid kõikide intsidentide puhul venitab kindlustusandjate sõnul käsitlemisaja pikemaks see, kui ei saada kätte vajalikke ja õigesti täidetud dokumente.
Samuti sõltub kogu protsessist, kui kiiresti makstakse tekkinud kahjude eest hüvitist. "Enamasti makstakse kindlustushüvitis välja kliendile ühe kuu jooksul päevast, mil kindlustusandjale teatati kindlustusjuhtumist," ütles Arvisto. "Kui koos kindlustusjuhtumist teatamisega ei edastatud kindlustusandjale tema vastutuse määramiseks ja hüvitise arvutamiseks vajalikku informatsiooni ja dokumentatsiooni täies ulatuses, maksab kindlustusandja hüvitise 14 päeva jooksul nimetatud dokumentatsiooni saamisest," lisas ta.
Seotud lood
2018. aastal Leedus loodud ühisrahastusplatvormi
Profitus idee sündis järk-järgult, kui kinnisvara ostjate ja müüjatega suheldes ning kinnisvaraprojekte arendades võis näha inimeste üha suurenevat investeerimishuvi.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele