Professionaali värskena püsimiseks on olulised kaks asja: fookus ja uudishimu. Ja see kehtib ükskõik mis valdkonnas tegutseva professionaali kohta.
Fookus! Otsusta ära, mis teemal tahad olla parim. Vali maksimaalselt paar teemat. Mina ei usu, et väga hea on võimalik olla paljudel teemadel korraga.
Väga hästi sõnastas selle hiljuti toimunud Creative Unioni juubeliseminaril ettevõtja ja professor Maarja Kruusmaa: "Inimene, kes spetsialiseerub kõigele, ei ole tõsiseltvõetav."
Punklegend John Lydon alias Johnny Rotten on öelnud, et erinevalt nende ajast ei ole kaasaegsed punkbändid enam hingelt punkarid. Pungist on hoopis saanud nende töö - nad panevad hommikul punkaririided selga ja lähevad tööle.
Seega pead sa oma valdkonnas olema pigem hingelt punkar, nagu John Lydon, mitte punkarina töötav muusik.
Lapselik uudishimu! Vaata lapsi - nad tahavad kõike teada saada. "Miks" küsimus on nende suurim sõber. Nad ahmivad uusi teadmisi ega küsi pidevalt: "Mida ma selle teadmisega peale hakkan?" Nad hoopis võtavad selle vastu ja panevad olemasolevasse konteksti ja kasutavad seda siis, kui tuleb õige aeg. Sa pead tegema samamoodi - väsimatult otsima uusi teadmisi nii otse oma valdkonnast kui ka looma oma valdkonna ja teiste vahel uusi seoseid. Ja tegema seda 24/7.
Ja see on võimalik ainult siis, kui su fookus on laserterav!
Autor: Indrek Maripuu
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Õigusruum ja ärikultuur riigis on euroopalik
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele