• OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,03%34 730,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • OMX Baltic−0,21%297,73
  • OMX Riga−0,17%862,35
  • OMX Tallinn0,1%1 955,68
  • OMX Vilnius−0,39%1 143,3
  • S&P 5000,13%5 282,7
  • DOW 30−1,33%39 142,23
  • Nasdaq −0,13%16 286,45
  • FTSE 1000,00%8 275,66
  • Nikkei 2251,03%34 730,28
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,45
  • 30.01.12, 16:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vene investor: meist saab Eesti juhtiv ekspediitor

Muuga uue konteineriterminali käivitaja Rail Garanti ettevõtete grupi kaasomaniku Nikolai Falini sõnul plaanib tütarettevõte Rail Garant Estonia saavutada ühtlasi ka Eesti ühe juhtiva ekspediitorettevõtte positsiooni.
“Muugale ehitatavat konteineriterminali saab kasutada hub'i ehk jaotusjaamana ning meie projektlahendus lubab Muugal vastu võtta ookeaniklassi laevu,” lausus Falin.
Rail Garant Estonia OÜ juhatuse liikme Oleg Urnevi sõnul omavad Muuga sadam ja ehitatav terminal vajalikke parameetreid ookeani klassi Panamax- ja PostPanamax-tüüpi kuni 42meetrise pardalaiusega laevade vastuvõtmiseks.
“Plaanime 95 protsenti veostest kohale toimetada konteinerrongidega, mis mõjutab positiivselt transpordi tähtaegu ja hindu. Rail Garant omab piisavat veeremiparki selle plaani realiseerimiseks,” märkis Urnev.
Ta lisas, et Muuga terminali täitmist toetavad meie omad in-land konteineriterminalid Uuralites ja Kesk-Venemaal. "Praeguseks töötavad sellised terminalid Tšeljabinskis ja Permis, lähiajal plaanib ettevõte luua laoplatse Jekaterinburgi, Nižni Novgorodi ja Moskva oblastisse,” märkis ta.
„Konteinerveod on kõige kiiremini arenev vedude segment Venemaal, kusjuures kasvu on märgata mitte ainult impordis: peame üheks võtmetähendusega arengusuunaks impordi kõrval just Venemaa ja SRÜ ekspordiveoste transiiti. Meie ettevõte on suur ekspediitor Venemaal, Kasahstanis, Ukrainas. Me mõistame klientide plaane, tunneme kaupade nomenklatuuri ja ekspordiveoste geograafiat,” nentis Urnev.
Maardu linnapea Georgi Bõstrovi sõnul avaldab Muuga uue konteineriterminali käivitumine positiivset mõju linna sotsiaalsele ja majanduslikule arengule, kuna Maardu linnaelanikele luuakse uusi töökohti.
Mida teeb Rail Garant?
Rail Garanti ettevõtete grupp on üks Venemaa tööstuskauba raudteeveoste valdkonna liidreid ning kuulub Venemaa eraoperaatorite esikümnesse. Grupi põhiveosteks on süsi, rauamaagi tooraine, mustad ja värvilised metallid, polümeerid, süsivesinikvedelgaasid, naftakeemilised veosed, naftatoodang, suure diameetriga torud ja ehitusveosed.
Rail Garant grupi konsolideeritud veeremipark ulatus 2011. aastal 30 000 vagunini, ettevõtte arengustrateegia näeb ette veeremi suurendamist 2013. aastal 50 000 vagunini.
2011. aasta veosemaht oli 30 miljonit tonni.
Rail Garant grupi müügitulu oli möödunud aastal 350 miljonit USA dollarit, EBIDTA  130 miljonit USA dollarit. Grupi konteineripark kasvas 2011. aastal 1,6 korda ja oli 2500 ühikut, millega Rail Garant kinnitas oma suurima tank-konteinerite operaatori positsiooni Ida-Euroopas.
Rail Garanti kaasomanikeks on Venemaa ärimehed Sergei Guštšin, Nikolai Falin ja Sergei Smõslov. 
 
 

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele