Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kilk palkas appi firmamatja
Raskustes Sakala Saeveski omanik Rein Kilk palkas mõned nädalad tagasi ettevõtet juhtima firmamatjaks kutsutud juristi Silver Eensaare.
Lähiajal loodab Kilk sõlmida Sylvesteri endiste omanike firmaga OÜ Combimill Sakala Saeveski varade müügitehingu. Uued omanikud aga Kilgi firmat osta ei soovi. Tõenäoliselt just seetõttu ongi 19. jaanuarist ettevõtte juhiks tulnud Silver Eensaar, kelle abi on Kilk võlaprobleemide lahendamisel kasutanud ka varemalt.Eensaar on firmade likvideerija, kelle ülesanne on olnud raskustes ettevõtete tegevuse lõpetamine ja suhtlemine võlausaldajatega. Rein Kilgi kinnitusel on Sakala Saeveskit juhtides Eensaare ülesanne vastupidine. Võlgade matmise asemel peab ta nõudma sisse võlad saeveski senistelt äripartneritelt.Kilk hakkas enda sõnul saeveski müügi peale mõtlema mullu sügisel, kui temani jõudis neli ostusoovi: kaks välismaalt ja kaks Eestist. Sylvesteri endiste omanikega on kõnelused lõppfaasis ning tehing peaks sõlmitama lähiajal.
Sakala Saeveski on keskmise suurusega ja asub oma saetoodangu mahult esikümnes. Eestis on kaks suurt saeveskit - Imavere ja Toftan. Viimase saematerjali tootmismaht on 180 000 m3. Kaks kuni kolm saeveskit on toodangumahuga 50 000 m3 kuni 80 000 m3 ja kolme-nelja saeveski tootmismaht jääb 20 000-35000 m3 vahele. 2010. aastal oli Sakala Saeveski tootmismaht 34 500 m3.
Sakala Saeveski müügitehingu tagamaadest, uute ostjate plaanidest, konkurentide hinnangust tehingule ning Silver Eensaare ja Rein Kilgi kommentaare saab lugeda täna ilmunud Äripäevast.
Juba läinud nädalal seiskus õlipress ettevõtja Rein Kilgi Pere kontserni lipulaevas Werol Tehastes, eile viisid aga neli rapsiseemet tarninud võlausaldajat kohtusse Werol Tehaste pankrotiavalduse, kirjutab Postimees.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.