Enamus lühi- ja eritariifseid numbreid omavad ettevõtted täidavad sisuteenuse hinnast teavitamise kohustust korrektselt, selgus tehnilise järelevalve ameti kontrollist.
Tehnilise järelevalve amet (TJA) viis läbi kontrolli, et tuvastada, kas eritasuga lühinumbreid ja eritasuga 900 seeria numbreid omavad ettevõtted teavitavad helistajat sisuteenuse hinnast enne teenuse käivitumist. Kontrollkõned tehti 103 eritariifiga numbrile, millest 99 juhul teavitati teenuse hinnast korrektselt ning 4 juhul jäeti hinnast teavitamise nõue täitmata. Kontrollitud numbritelt osutatava tasulise teenuse hinnad koos võrgusisese kõnetasuga jäid vahemikku 0,9-10 eurot kõneminuti või kõne eest. Enim levinud sisuteenusteks, mida eritariifiga numbritelt pakutakse, on erinevad konsultatsiooni- ja infoteenused ning ennustus-, suhtlus-, tutvus-, annetus- ja toetusliinid.
Tasulise sisuteenuse pakkuja on kohustatud enne teenuse rakendumist helistajat teenuse sisust ja hinnast häälteteatega teavitama. Vastavalt kokkuleppele toimub teavitus kõne esimese 10 sekundi jooksul. Sõltuvalt sidevõrgu kõnetasust on tasulise sisuteenuse minuti miinimumhinnaks 0,2278 eurot, millele lisandub alates 11. kõnesekundist teenuseosutaja poolt määratud sisuteenuse hind.
Häälteatega hinnast teavitamise nõue ei rakendu lühikestvusega sisuteenustele, näiteks TV mängudele, hääletustele ja SMS teenustele, mis eeldavad vastussõnumeid. Lühikestvusega sisuteenuste puhul tuleb hinnast teavitada telesaate või teenuse pakkuja poolt saadetava sõnumi kaudu.
Kõne miinimumtasu ja sisuteenuse tasu ei rakendu teenusnumbritele, millele helistamine on seadusest või sisuteenuse pakkuja otsusest tulenevalt maksuvaba, näiteks lühinumber 112 või 800 ja 116 algusega numbrid.
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?