Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2012. aasta mais eelmise aasta maiga võrreldes püsivhindades 8%, teatas statistikaamet.
Alates tänavu märtsist on jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga suurenenud stabiilselt 6–7%. Mais jaemüügi stabiilne kasv jätkus.
2012. aasta mais oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 372,2 miljonit eurot. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes eelmise aasta maiga võrreldes 8%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid jaemüük posti või interneti teel jäi eelmise aastaga võrreldes samale tasemele. Enim ehk 13% suurenes jaemüük apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldas mõju eelmise aasta madal võrdlusbaas. 12% suurenes müük spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (kaubamajades) ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes.
Toidukaupade kauplustes suurenes jaemüük eelmise aasta maiga võrreldes 8%. Nende kaupluste jaemüügi kasvule avaldas mõju toidukaupade hinnatõusu aeglustumine. Kui eelmise aasta mais oli toidukaupade aastane hinnatõus 12%, siis tänavu mais 2%.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes mais jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 7%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2012. aasta viie kuuga (jaanuar–mai) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püvihindades 9%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli mais 472,6 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis ligi 80%. 2011. aasta maiga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 15%, eelmise kuuga võrreldes 9%.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.