Reisijad ei saa bussi astudes kindlad olla, kas juht on ohutuse tagamiseks ka piisavalt puhanud – bussijuhtide hinnangul tuleb neil tihti lubatust rohkem sõita, kirjutab Postimees.
Bussijuht võtab auto pagasiruumist sõidumeeriku ehk ketta, nagu seda tavaliselt nimetatakse, ja näitab oma eilset tööpäeva. Võhiku jaoks on see lihtsalt kettakujuline paberilehekene, kus mingid tulbad, kriipsukesed ja sigrimigri, tegelikult näitab see põhimõtteliselt kõike, mida bussijuht eelmisel tööpäeval tegi: millal alustas, millal lõpetas, millal olid pausid, kui pikalt sõitis, milline oli kiirus.
"Selle ketta viskan kodus minema ja panen uue asemele, mis näitab, just nagu ma oleks sel päeval hoopiski puhanud," räägib Eesti suurima ja tuntuma bussifirmas Sebe bussijuht, kelle sõnul on ketaste võltsimine ehk seaduserikkumine Sebes kui just mitte massiline, siis tavaline.
"Ma ilmselt valetaksin, kui ütleksin, et meil pole mitte kunagi seda probleemi (sõiduketta lõhki sõitmist) olnud," ütles Sebe juhatuse esimees Kuldar Väärsi ning kinnitab ta, et neil firmas on tõepoolest tööl uus dispetšer ja viimasel kuul on seetõttu sõidugraafikutega tõesti tavapärasest rohkem probleeme olnud.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.