• OMX Baltic−0,38%272,8
  • OMX Riga−0,52%867,98
  • OMX Tallinn−0,26%1 737,76
  • OMX Vilnius−0,1%1 052,95
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,26%8 205,27
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,87
  • OMX Baltic−0,38%272,8
  • OMX Riga−0,52%867,98
  • OMX Tallinn−0,26%1 737,76
  • OMX Vilnius−0,1%1 052,95
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,26%8 205,27
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,87
  • 05.07.12, 09:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mullu toodeti Eestis 89 300 tonni joogipiima

2011. aastal toodeti Eestis 89 300 tonni joogipiima ehk 5% vähem kui aasta varem, kuid ligi kümnendiku rohkem kui 2007. aastal. Jogurti- ja juustutootmine on viimase viie aasta jooksul aga suurenenud, kirjutab statistikaameti juhtivstatistik Helina Uku ameti blogis.
Viimastel aastatel on järjest enam suurenenud hapendatud piima (sh jogurt) toodang — statistikaameti andmetel toodeti seda 2011. aastal 41 900 tonni ehk 16% enam kui 2007. aastal. Suurenenud on ka juustutoodang (sh kohupiim) — 2011. aastal toodeti seda 40 600 tonni ehk üle neljandiku rohkem kui aastal 2007.
Võid ja muid piimarasvatooteid toodeti 6500 tonni ning nende toodete maht on olnud viie aasta jooksul kõige stabiilsem. Koore toodang oli 27 500 tonni ehk 16% väiksem kui aasta varem.
Piimast tehtud toodete arvestusse ei ole topeltarvestuse vältimiseks haaratud vahetooteid, mida kasutatakse teistes Eesti piimatöötlemisettevõtetes muude piimatoodete valmistamiseks, vaid arvestatakse ainult piimatooteid tootmisväliseks tarnimiseks. Seetõttu lähevad arvesse tooted, mis on tehtud piimast või lõssist, aga mitte näiteks piimapulbrist, mis on juba ise piimatoode.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 07:30
Selveri “Kuldne Kolmapäev” jõudis e-poodi ja laienes pensionipäevadele
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele