Arktiline Kara meri, mida Nõukogude Liit pidas piisavalt kaugeks, et uputada sinna üle 25 aasta tuumajäätmeid, on muutunud ökoloogiliseks võitlustandriks, mida naftakompaniid loodavad võita, vahendab Bloomberg.
Exxon Mobil ja tema vene partner Rosneft valmistuvad puurima tuumajäätmeala põhja nafta puurkaeve. Arktikas võib olla naftat, millest jätkub kogu maailma viie aasta naftavajaduse katmiseks. Loodukaitsjad nõuavad enne uuringuid Venemaalt ala puhastmist, kuhu Nõukogude laevade viskasid üle parda vananenud tuumareaktoreid ja 17 000 konteineritäit tuumajäätmeid.
Norra radiatsiooniamet avaldas sel nädalal 18 aasta jooksul esimese uuringu tulemuse, mille kohaselt ei ole piirkonnas tõusnud radiatsioonitase. Stabiilne radiatsioon tähendab, et suuri lekkeid ei ole toimunud, mis võimaldab naftakompaniidel kasutada uuringut võitluseks looduskaitsjate vastu, kes soovivad peatada puurimist.
Greenpeace on vastu Arkitkas nafta pumpamisele, kus Alaskal tegutseb Royal Dutch Shell, Gröönimaal Cairn Energy ja Venemaal Gazprom.
„Jäätmed tuleb kokku koguda ja võimalikult turvaliselt ladustada, kui me tahame vältida katastroofi,“ ütles Greenpeace Vene kampaaniajuht Dima Litvinov. „Venelased ja kõik teised ei tohiks puurida Arktikas naftat ja maagaasi.“
Piirkonna ohtlikuim üksikeksponaat on mere põhjas asuv 1981. aastal uputatud Nõukogude Liidu tuumaallveelaev K-27. Kuigi puuduvad märgid kõrgenenud radiatsioonist võib roostetamine lõhkuda laeva reaktori ja põhjustada hädaolukorra, teatas Norra NRPA:
„Teoreetiliselt võivad tuumakütuse jäägid reaktorist lekkida ja põhjustada kontrollimatu ahelreaktsiooni, mis võib tõsta temperatuuri ja levitada radiatsiooni.,“ ütles NRPA rahvusvahelise ekspeditsiooni juht Per Strand. Tema sõnul võiksid Vene ja Norra valitsused võtta enda tippprioriteediks otsustamise, kuidas likvideerida K-27 oht.
Seotud lood
Warren Buffetti osalusega CalEnergy teatas see nädal, et hakkab koos Poola riigi omanduses oleva naftatöötlemistehase Grupa Lotosega Läänemerest gaasi otsima.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.